رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران به راه‌اندازی شهرک سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: طرح شهر سلامت تهیه شده و در مرحله نهایی شدن است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، محمد کاوه عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مازندران پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران به راه‌اندازی شهرک سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: طرح شهر سلامت تهیه شده و در مرحله نهایی شدن است.

وی افزود: طرح برپایی همایش بین‌المللی گردشگری سلامت نیز با همکاری بیمارستان شمال آمل و دیگر دستگاه‌های مرتبط در مازندران نیز در دستور کار کمیسیون گردشگری اتاق قرار گرفت.

سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران نیز گفت: اتاق بازرگانی استان، صادرات اقلام کشاورزی و تولیدی مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس را پیگیری کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب و توانمندی‌های اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلف تجارت، صنعت، معدن و کشاورزی بر تقویت هرچه بیشتر اتاق فکر اتاق بازرگانی مازندران تأکید کرد.

طاهایی با اشاره به استمرار حمایت و همکاری اتاق بازرگانی از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: هیئت دولت تنها استقرار دو دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه را به تصویب رسانده که یکی در استان مازندران و دیگری در آذربایجان غربی است.

استاندار مازندران همچنین از رشد هشت درصدی میزان صادرات بندر امیرآباد در ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم در این دیدار از برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت همانند سال گذشته این بار با قدرت و اهتمام بیشتر در اتاق خبر داد و گفت: با دستور استاندار مازندران دبیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به اتاق بازرگانی واگذار شد.

غلامرضا عشریه تهیه مستند گردشگری استان با عنوان «گردشگری شاخص توسعه اقتصادی مازندران» برای معرفی مواهب و جاذبه‌های طبیعی این استان، برپایی همایش ملی اقتصاد مقاومتی، تلاش برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، تشکیل مداوم جلسات کمیسیون‌های بازرگانی صنعت، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل و فضای کسب و کار را از دیگر اقدامات اتاق برشمرد.

عشریه ابراز امیدواری کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با حمایت استاندار مازندران همچون گذشته شاهد توسعه جدی در بخش‌های صادراتی و اقتصادی استان باشیم.

احمد اصغری عضو هیئت نمایندگان اتاق مازندران و نایب رئیس اتاق اکوی ایران نیز در این دیدار وضع قوانین لازم برای کمک به وضعیت کنونی تولید و جلوگیری از برخی بخشنامه‌هایی که مانع از رشد فضای تولید و صادرات شمرده و هماهنگی بیشتر بانک‌ها را از مهم‌ترین نیازهای امروز فعالان اقتصادی نام برد.

شمس‌علی هادی‌زاده معلم عضو هیئت نمایندگان اتاق و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق استان هم تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای بومی‌سازی صنعت مازندران، تقسیم کارگروه توسعه کشاورزی استان به بخش‌های تسهیلاتی و عملیاتی و برپایی همایش مشترک حوزه کشاورزی بین کارگروه توسعه کشاورزی استان و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق در استان را از جمله موضوع‌های مورد توجه ذکر کرد.

باقر اصفهانی عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون فضای کسب و کار اتاق نیز تدوین برنامه مدون و جدید برای بکارگیری و استفاده از دانش‌های مطلوب نیروهای انسانی متخصص موجود استان در رشته‌های فنی همچون برق و مکانیک برای رشد و توسعه استان را خواستار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.