50 درصد درختان گردو کجور دچار سرمازدگی شد

مدیر جهادکشاورزی بخش کجور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: بر اثر سرمازدگی و برف شدید روزهای اخیر در منطقه، 50 درصد درختان گردو بخش کجور دچار سرمازدگی و خسارت شدید شد.

مسعودی افزود: بر اثر تغییرات ناگهانی و سرد شدن دمای هوا، بارش در منطقه کجور در روزهای گذشته به صورت برف و تگرگ باعث بروز خسارات به کشاورزان شد.

به گفته وی: سرما در برخی نقاط کجور تا بالای 50 درصد به درختان گردو آسیب جدی وارد کرد و قدرت محصول دهی آنها را از بین برد.

مدیر جهادکشاورزی بخش کجور گفت: سرمازدگی به درختان هلو و شلیل در بخش کجور آسیب زد به طوری که برگ این درختان در حال ریزش است.

مسعودی افزود: به کشاورزان توصیه کرد: وقتی درختان به مرحله گل دهی می‌رسند باید در مقابل برخی بیماری‌ها سم‌پاشی شوند که این کار در حال حاضر کم و بیش در کجور در حال انجام است.

به گفته وی: برخی کشاورزان از سمومی استفاده می‌ کنند که اصلا مناسب نیست و باید این رویه را تغییر دهند و بر اساس اصول و قواعد کشاورزی پیش بروند.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید در زمان گل دهی از آبیاری درختان خودداری کنند چرا که این امر موجب افزایش میوه دهی و محصولات سر درختی می‌شود و تاکنون آنهایی که این کار را انجام دادند بسیار راضی هستند./س

برچسب ها: سرمازدگی ، درختان ، گردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.