رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران گفت: قانون نظام مهندسي ساختمان در استان تهران به درستي اجرا نشده و داراي نارسايي هايي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سعيد غفراني در نشست خبري امروز خود با بيان اينکه مجلس براي رشته هاي درگير در ساخت و ساز شهري تعيين تکليف کرده است، گفت: رشته هايي از جمله معماري، عمران، برق، مکانيک، ترافيک، نقشه برداري و شهرسازي از جمله رشته هاي مهندسي است که مجلس به آنها توجه کرده است.

وي در ادامه افزود: نقش بعضي از اعضاي نظام مهندسي حساس تر و طولاني تر است که خوشبختانه تاکنون نقش هاي خود را اعضاي نظام مهندسان به خوبي ايفا کرده اند.

غفراني با اشاره به اينکه قانون نظام مهندسي در تهران به خوبي اجرا نشده است، افزود: هر قانوني که توسط مجلس مصوب شده، عمليات اجرايي خود را گذرانده و با ابلاغ به بخش ها لازم الاجرا مي شود که متاسفانه در استان تهران قانون نظام مهندسي آن رعايت نشده است.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با اشاره به اينکه لازم الاجرا بودن قانون به تنهايي کافي نيست و ضمانت اجرايي آن توسط دولت تعيين مي شود، بنابراين وظيفه اجرايي هيچ قانوني را نبايد تعديل کرد.

وي در ادامه افزود: 260 هزار مهندس در 7 رشته داراي پروانه ساختمان هستند و آمادگي لازم را به عنوان منابع انساني به خود اختصاص داده اند.

غفراني با اشاره به اينکه قانون نظام مهندسي در تمامي استانها به طور کامل اجرا نشده است، گفت: اين قانون نارسايي هايي در بعضي از بخش هاي خود دارد که موجب شده پيشرفت کافي را نداشته باشد.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران، در ادامه اظهار داشت: هر استاني پيشرفت هاي خاصي را در بخش هايي از قانون نظام مهندسي داشته، بنابراين نمي توان عدد يکساني را براي آنها عنوان کرد./عب
برچسب ها: قانون ، نظام ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار