رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر كشت ذرت بذری در این استان با حدود 30درصد رشد نسبت به پارسال، به شش هزار هكتار می رسد.

عادل عبدایمانی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: پارسال چهار هزار و 700هكتار از اراضی كشاورزی استان به زراعت ذرت بذری اختصاص یافته بود كه حدود 10هزار تن بذر ذرت 704به ارزش ریالی بیش از 550میلیارد ریال استحصال شد.

وی از شروع عملیات آماده سازی زمین و كاشت ذرت بذری در روزهای آینده در این منطقه خبر داد و پیش بینی كرد، امسال میزان تولید بذر هیبرید ذرت با دو هزار تن افزایش در مقایسه با سال زراعی 91-90، به بیش از 12هزار تن برسد.

عبدایمانی با بیان اینكه ذرت بذری در استان اردبیل، منحصراً در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار كشت می شود، گفت: حدود 85درصد بذر ذرت كشور را پارس آباد تامین می كند.

وی افزود: كار پروسس ، ضدعفونی و پاكت گیری بذر تولیدی پارسال به اتمام رسیده و تا كنون بیش از 40درصد از مجموع محصول تولیده شده، به استان های مختلف حمل شده است.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل در ادامه وضعیت فعلی سطح سبز و زراعت كلزا در استان را خوب توصیف كرد و گفت: در سال جاری در سطح 23هزار هكتار از اراضی آبی پارس آباد و بیله سوار دانه كلزا كشت شده است كه پیش بینی می شود بالغ بر 50هزار تن دانه روغنی كلزا استحصال شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، ذرت ، بذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.