رییس مرکز دياليز و پيوند اعضاء منتصریه مشهد با اشاره به فراهم کردن تجهیزات لازم و آمادگی تیم مربوطه، ابرازامیدواری کرد که پیوند کبد و ریه بزودی در این بیمارستان شروع بکار کند.

 



 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر علی اصغر یارمحمدی ، با اشاره به تاریخچه اعمال جراحی پیوند و راه اندازی این بیمارستان از سال 90، گفت:موارد دیالیز ما تا کنون به مرز یکصدهزار رسیده و در کنار انجام دیالیز و جراحی های پیوند، اقدامات تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کلیه هم در جریان است.
دومین مرکز سلول های بنیادین در کشور هستیم
وی با اشاره به راه اندازی سلول های بنیادین در کنار پیوند مغز استخوان، اظهار کرد: دومین مرکز در کشور هستیم که در زمینه سلول های بنیادین وارد عمل شده است و امیدواریم هر چه بیشتر بتوانیم به مردم خدمت ارایه کنیم.
با هیچ، بیماران را بستری و پیوند می کنیم
یارمحمدی در رابطه با هزینه های پیوند و خدمات ارایه شده در بیمارستان منتصریه، تصریح کرد: در بخش خصوصی یکی از بیمارستان های مشهد بابت پیوند کلیه تا ابتدا 30میلیون تومان از بیمار نگیرند، او را بستری نمی کنند اما در منتصریه ، با مبالغ بسیار ناچیزی و تقریبا هیچ، بیماران را بستری و جراحی پیوند می کنیم.
وی گفت: هزینه های بیماران با توجه به جراحی های سنگین و مراقبت های ویژه ای که صورت می گیرد، بسیار بالاست.
رییس بیمارستان منتصریه با اشاره به 85مورد مرگ مغزی ارجاع شده به این مرکز از سال 90 تا کنون، خاطرنشان کرد: بر این اساس به تعداد اعضای زوج بدن مانند چشم، گوش، کلیه و ... از هرعضو 170 مورد و اعضای فرد مانند قلب هم به تعداد مرگ های ارجاعی یعنی 85 واحد جمع آوری شده است.
توضیحاتی درباره پیوندهای زنده کلیه
وی درباره انجام پیوندهای زنده کلیه به خبرنگاران گفت:این موضوع از نظر شرعی حرام است اما ما صرفا نقش جراح و معالجه کننده داریم؛ ضمن این که پیوند زنده در همه جای دنیا محدود است و بیشتر از خویشاوند درجه یک و نهایت دوستی که ارادت واقعی داشته باشد مانند زن و شوهر گرفته می شود.
یارمحمدی درباره میزان ریسک برای اهداکنندگان پیوند زنده، تصریح کرد:نمی توانیم بگوییم بی خطر نیست اما خیلی جدی هم نیست اما اگر کلیه دیگر دهنده دچار انسداد،ضربه،سل،عفونت، سنگ سازی و ... نشود، مشکلی برای دهندگان ایجاد نمی شود.
رییس بیمارستان منتصریه با تقدیر از خانواده بیماران مرگ مغزی شده برای رضایت اهدای عضو عزیزانشان، بر فرهنگسازی اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی شده تأکید کرد و این اقدام حیات بخش را امری خداپسندانه و شایسته برشمرد/س 

برچسب ها: پیوند ، کبد ، ریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.