نمايندگان در گفتگو باشگاه خبرنگاران تاكيد كردند؛

مناطق زلزله‌زده کشور تشنه تخصيص اعتبارات ويژه در لايحه بودجه 92

درحالي لايحه بودجه سال 92 کل کشور توسط نمايندگان بررسي مي‌شود که توجه به مناطق زلزله‌زده و تخصيص اعتبارات ويژه به اين مناطق از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، بررسي لايحه بودجه سال 92 کل کشوردر حالي در دستور کار نمايندگان مجلس قرار گرفته است که بخش‌هاي مختلف کشور نيازمند اعتبارات ويژه بوده و مسئولان حوزه‌هاي ذيربط هر کدام به نحوي در تلاش براي تخصيص اعتبارات بيشتر هستند.


اين در حالي است که موضوع مناطق زلزله‌زده يکي از اولويت‌هاي مهم تخصيص اعتبارات بودجه‌اي بوده و نيازمند توجه ويژه نمايندگان است.

زلزله‌هاي اخير منطقه ارسباران در استان آذربايجان شرقي، زهان در استان خراسان جنوبي، کاکي در استان بوشهر، سراوان در استان سيستان و بلوچستان و زلزله‌هايي با قدرت بيشتر در اکثر مناطق کشورمان نشان از حادثه‌خيز بودن کشور داشته و اين مهم نيازمند توجه بيشتر در جريان بررسي لايحه بودجه 92 است.

در حالي کارشناسان، جمهوري اسلامي ايران را جزء 10 کشور اول دنيا به لحاظ حادثه‌خيزبودن مي‌دانند که حوادث اخير از جمله زلزله و سيل اين موضوع را به عينه نشان داده است، از اين جهت نمايندگان حوزه‌هاي آسيب‌ديده از جمله اهر، هريس، ورزقان، قاين و دشتستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از ضرورت توجه ويژه به مناطق زلزله‌زده در بودجه سال 92 خبر داده‌اند.

عباس فلاح‌باباجان نماينده مردم اهر و هريس در مجلس در اين رابطه به باشگاه خبرنگاران گفت: براي اصلاح زيرساختهاي آسيب‌ديده مناطق زلزله‌زده ارسباران بايد اعتبارات ويژه‌اي در نظر گرفته شود.

وي در ادامه افزود: مناطق زلزله‌زده ارسباران نيازمند بازسازي اساسي بوده و  اين عمل جز با تخصيص اعتيارات امکان‌پذير نيست.

فلاح‌باباجان اظهار داشت: بارها اين موضوع را از طريق مراجع مختلف پيگير‌ي کرده‌ام و اميدوارم در تدوين لايحه بودجه 92 به اين موضوع توجه شود.

هم‌چنين الله‌وردي دهقاني نماينده ورزقان به باشگاه خبرنگاران گفت: تخصيص رديف بودجه‌اي مستقل به مناطق زلزله‌زده در لايحه بودجه 92 امري ضروري است.

وي تصريح کرد: مناطق زلزله‌زده ورزقان يکي از مناطق محروم کشور بوده و با زلزله اخير نيز وضعيت عادي خود را نيز از دست داده است.

دهقاني افزود: مردم زلزله‌زده منتظر تخصيص بودجه ويژه براي بهبود وضعيت فعلي خود هستند.

همچنين جواد هروي نماينده قاين نيز به ضرورت کمک بودجه‌اي به مناطق زلزله زده کشور اشاره کرد و به باشگاه خبرنگاران گفت: نمايندگان مي‌توانند با درنظر گرفتن بودجه مستقل براي بازسازي مناطق زلزله‌زده کاستي‌هاي موجود در اين مناطق را جبران کنند.

وي اظهار داشت: بازسازي و مقاوم‌سازي منازل مسکوني در مناطق زلزله‌زده استان خراسان‌جنوبي يکي از اولويت‌هايي است که تحقق آن با بودجه محقق خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سيدمحمد مهدي موسوي‌نژاد نماينده دشتستان نيز به باشگاه خبرنگاران گفت: توجه به مناطق زلزله‌زده و آسيب‌پذير کشور از جمله اولويت‌هايي است که بايد در لايحه بودجه 92 لحاظ شود.

درخواست براي تخصيص اعتبارات ويژه در خصوص مناطق زلزله‌زده در حالي است که زلزله يک امر طبيعي بوده و هر از چندگاهي بروز خواهد کرد بنابراين تخصيص اعتبارات ويژه جهت پيشگيري از اين رخداد طبيعي امري ضروري و لازم است که بايد در تدوين بودجه 92 مورد توجه واقع شود.
انتهاي پيام/

 

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار