رئیس جمهور با بیان اینکه امروز عده‌ای در داخل و بیرون می‌خواهند آرامش بازار را به هم بریزند، گفت: امیدوارم شرایطی به وجود آید که قبل از پایان دولت به مردم بگویم که چه گذشت و چه کارهایی در این مدت انجام شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به استان آذربایجان شرقی، محمود احمدی‌نژاد در چهارمین دوره سفرهای استانی خود در جمع مردم تبریز با بیان اینکه خدا را شاکرم که خداوند دیدار شما مردم مؤمن و تاریخ ساز مردم آذربایجان را به من عطا کرد، اظهار داشت: مردم تبریز انسان‌هایی هوشمند ریشه‌دار در تاریخ سرزمین ایران حافظان سربلند فرهنگ و عزت و شرف ملت ایران هستند.
 
وی ادامه داد:‌مردم تبریز در طول تاریخ 1400 سال پرچم‌دار و حافظ فرهنگ نبوی بوده‌اند، لذا آن‌ها منبع و کانون انرژی نشاط و امید و حرکت برای ملت ایرانند.
 
رئیس جمهور با اشاره به مردم تبریز گفت: تبریزی‌ها انسان‌هایی سخت کوش، مؤمن و انقلابی هستند که در دامان پاک خود دانشمندان، عالمان، ادیبان و هنرمندان قهرمانان در شخصیت‌های بزرگی را تربیت و تقدیم به ملت ایران کرده‌اند. حق این است که آذربایجان فخر ایران است و ملت ایران به آذربایجان افتخار می‌کند.
 
احمدی‌نژاد با خواندن شعری از "شهریار" با این مضمون که "پرمی‌زند مرغ دلم با یاد آذربایجان؛ خوش باد وقت مردم آزادِ آذربایجان" گفت: سلام و درود خدا بر پدران و مادران، عالمان و بزرگان، کشاورزان و صنعت‌گران و عشایر، بازاریان و کارمندان، شهیدان و جانبازان فرهنگیان و دانش‌آموزان و دانشجویان، جوانان غیور آذربایجان.
 
وی افزود: سه مطلب کوتاه در محضر شما می‌گویم؛ اول درباره انقلاب و امروز انقلاب، دوم در رابطه با مسائل منطقه و بین‌الملل، سوم در مورد کارهایی که باید انجام شود و برنامه‌هایی که باید اجرا شود.
 
رئیس جمهور ادامه داد: مرزبندی‌ها از ناحیه شیطان است و برای اینکه حقوق ملت‌ها را چپاول کنند سلطه خود را تحمیل کنند و ادیان را به جان هم بیندازند؛ لذا ببینید در عراق و پاکستان و سوریه و مصر چه خبر است؛ مگر ما می‌توانیم رد پای شیطان و دشمن را در آن‌جا نبینیم. آن ملت‌هایی که برادرانه زندگی می‌کردند امروز به نام دین و اسلام بمب می‌گذارند و مسلمانان را می‌کشند، آیا این غیر از کار شیطان است.
 
احمدی نژاد با اشاره به هوشیاری ملت‌های مسلمان تاکید کرد: کشورهای غربی و استکبار می‌خواهند عراق، پاکستان و سوریه را تکه‌تکه کنند و ما از تمامی این حوادث باخبریم.
 
وی با بیان اینکه کشورهای منطقه امروز در سوریه، عراق و دیگر نقاط همه در کنار هم برای اجرای عدالت و حقوق ملت‌ها باید متحد باشند، افزود: آینده از آن ملت ایران است، این کشور سرشار توحید، عدالت و محبت است؛ همه تاریخ می‌دانند ملت ایران هزاران سال به دنبال توحید، پاکی و عدالت بوده و از هر فرصت تاریخی برای رسیدن به این اهداف الهی استفاده کرده است.
 
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در دل و اندیشه ملت ایران همواره یکتا پرستی، عدالت، محبت و کرامت انسانی جایگاه برجسته‌ای داشته است و همچنین در تمام آداب و سنن، ادبیات، تاریخ و فرهنگ ما عشق به توحید عدالت برادری و کرامت انسانی موج می‌زند.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه ما یک ملت فرهنگی و ملتی هستیم که به دنبال پیشرفت جامعه بشری بوده است، گفت: تلاش ملت ایران و نگاهش جهانی و برای همه ملت‌ها بوده است؛ آن‌چه که ایرانی به او افتخار می‌کند همه بشریت به آن افتخار می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه ایرانی‌ها عاشق امامان، ائمه و خانواده پیامبر بوده و هستند و قرار است که ملت ایران عدالت را پیاده کند، افزود: عده‌ای در داخل و بین‌الملل کارشکنی و سنگ‌اندازی می‌کنند و به بهانه‌های گوناگون، امروز سنگین‌ترین فشارها بر ملت ایران تحمیل می‌کنند، زیرا این ملت تصمیم گرفته مناسبات جهانی را بر پایه‌های عدالت برنامه‌ریزی کند.
 
رئیس‌جمهور اداه داد: معلوم است که استکبار و حامیانش مخالفت و بهانه‌تراشی می‌کنند و امروز بهانه هسته‌ای به این خاطر است که آن‌ها با برپایی عدالت و پیشرفت ما مخالفند. بهانه‌تراشی‌ها برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران خودش را پیدا کرده و در علم و صنعت و فناوری به یک پیشرفت بزرگ رسیده است، بیان داشت: ملت ایران را نمی‌توانند در این عرصه مهار کنند، به این دلیل جنگ روانی درست کرده‌اند تا ملت پرواز نکند، اما بگذارید یک جمله از زبان مردم آذربایجان بگویم و آن اینکه این همه که علیه ملت ایران اقدام کردید، چه دستاوردی برای شما داشت.
 
وی اضافه کرد: امروز همه ملت‌های دنیا علیه شما هستند و ما به شما نصیحت می‌کنیم با ملت ایران همراهی کنید، زیرا ملت ایران اهل منطق و گفتگو و دوستی است و به دنبال تجاوز به حق دیگران نیست. اگر توجه نکنید بدانید فشارهای اقتصادی و این دست تحریم‌ها بر مردم ایران اثری ندارد.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه استکبارگران و متحدان آن‌ها بدانند که مردم ایران و آذربایجان تمام برنامه‌های شما را به هم خواهد زد، اظهار داشت: شما هنوز ملت ایران را نشناخته‌اید، ملت ایران، آذربایجان دارد. فقط یک استان آذربایجان کافی است تا تمام نقشه‌های شما را بر هم ریزد.
 
احمدی‌نژاد در ادامه به سازندگی و کارهایی که در آذربایجان انجام شده و باید انجام شود اشاره و تصریح کرد: راهسازی، شهرسازی، بهداشت، صنعت و فناوری، عمران و آبادانی و بهسازی روستاها توسط خادمین شما انجام شده و بیشتر از 12 سد در دو دولت به بهره‌برداری رسیده و همین تعداد در دست ساخت است.
 
وی افزود: با اشاره به شبکه‌های آبیاری، مسکن روستایی، بازسازی مناطق زلزله‌زده در آذربایجان گفت: تمام این خدمات، همت مردم و خادمان یک رکورد بین‌المللی به حساب می‌آید و ظرف چند ماه یک منطقه وسیع بازسازی شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز عده‌ای در داخل و بیرون می‌خواهند آرامش بازار را به هم بریزند، تاکید کرد:من به آن‌ها می‌گویم خیلی به این کار ادامه ندهند، درست است که ما درگیر جنگ اقتصادی با مستکبران هستیم، اما این مردم در طول سه الی چهار ماه، با تمام این دشمنی‌ها مقابله کردند و اجازه سوءاستفاده ندادند و امیدوارم شرایطی به وجود آید که قبل از پایان دولت به مردم بگویم که چه گذشت و چه کارهایی در این مدت انجام شد.
 
احمدی نژاد ادامه داد: دشمن در این نبرد به اهداف خودش نرسید و به لطف خدا دشمنان از این طراحی‌ها هیچ سودی نخواهند برد.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته وقتی که فشارها زیاد شد ستاد معادن را درست کردیم، بیان داشت: ایران دارای معادنی غنی در جهان است، ولی از بخش کمی از آن استفاده می‌شود؛ ما از سال گذشته ستادی را درست کردیم و پرونده‌هایی را در آن تشکیل دادیم.
 
رئیس جمهور ادامه داد: در استانداری و فرمانداری از صندوق توسعه ملی، وام ارزان به معادن اختصاص یافت و ستادهای استانی فعال و این معادن به مردم و اهل کار واگذار شد، صندوق‌های وام هم برای پیشبرد برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ما نفت را در داخل تبدیل به کالایی گران‌تر کرده و به خودتان (غرب) خواهیم فروخت، خاطرنشان کرد: یقین دارم با هفت، هشت ماه کار می‌توانیم به دشمنان بگوییم که اشتباه کرده‌اند.
 
وی اظهار داشت: شما جلوی نفت را گرفته‌اید، ولی ما معادن را داریم و تمام برنامه‌های شما را با شکست مواجه خواهیم کرد و خواهید دید اولین استانی که اقدام به ریشه‌کن کردن بیکاری می‌کند استان آذربایجان خواهد بود.
 
رئیس جمهور در پایان با تشکر از خوبی‌های مردم آذربایجان خاطرنشان کرد:‌در طول تاریخ ایران از آذربایجان چیزی جز ایمان، غیرت، شرف، مردانگی، صمیمیت و مهربانی ثبت نشده و ثبت نخواهد شد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: احمدی ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار