عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بازنگری در قیمت حامل‌های انرژی با توجه به شرایط جامعه ضرورت دارد.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در رابطه با حامل‌های انرژی در مجلس، تصمیم قطعی گرفته نشده است و اخبار در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی 10 هزار ریال برای بنزین و 5 هزار ریال برای گازوئیل تخمین زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون فعلی هدفمندی یارانه‌ها هیچ‌گونه تأثیری در کاهش مصرف حامل‌های انرژی ندارد، افزود: مصرف حامل‌های انرژی بیش از حد استاندارد است که علت این مصرف، پایین بودن قیمت حامل‌های انرژی است که راهکار مناسب برای این امر، بازنگری در قیمت حامل‌های انرژی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت حامل‌های انرژی بیش از حد پایین است، به طوری که گاهاً مصرف به بیش از 70 میلیون لیتر می‌رسد، افزود: با وجود اینکه در این فاصله زمانی بیشتر ماشین‌ها گاز سوز شده‌اند و مصرف گاز هم معادل بنزین است، مصرف 100 میلیون لیتری بنزین و مصرف بالای 100 میلیون لیتری گازوئیل نشان می‌دهد که این مصرف بیش از حد و غیر قابل تحمل است که سبب صدمه به اقتصاد کشور می‌شود.

موید حسینی‌صدر افزود: عموم مسئولان دولتی درگیر بحث‌های انتخاباتی هستند که این امر سبب غفلت از بررسی مناسب این موضوع شده است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی حداقل از سه ماه قبل احساس شده است، خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید با اقدامات همه جانبه همراه شود به این معنی که افزایش قیمت‌ها سبب تعطیلی کارخانه‌ها نشود.

وی با اشاره به اینکه وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود تا بخش‌های تولید، خدمات و حمل و نقل با ̓شک قیمتی مواجه نشوند، تصریح کرد: باید قیمت معقول ارائه شود تا در سایر بخش‌ها اختلال ایجاد نشود.

وی در رابطه با برنامه آینده مجلس در مورد حامل‌های انرژی، اظهار داشت: این کار نیازمند ارائه گزارش از طرف کمیسیون تلفیق است./س

برچسب ها: انرژی ، شورا ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.