مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی استان همدان گفت: 183 مرکز آبزی پروری در استان همدان فعال است.

به گزارش گروه استان هايباشگاه خبرنگاران آریا سهرابی افزود: از ابتدای سال جاری سامانه جی آی اس در استان همدان راه اندازی شده که 183 مرکز پرورش ماهی در استان همدان در این سامانه ثبت شده است.

سهرابی افزود : سیستم جی آی اس، سامانه تحت وب بوده که در آن، موقعیت جغرافیائی و تمام اطلاعات مورد نظر مراکز پرورش دام، طیور و آبزیان را در راستای اهداف دامپزشکی در زمینه کنترل و مبارزه با بیماری ها، پس از بازدیدها و بررسی های علمی و ثبت اطلاعات لازم و تجزیه و تحلیل آنها در حداقل زمان مشخص می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات موجود در این سامانه در تمام استانها قابل دسترسی بوده و سازمان دامپزشکی کشور می تواند آن را رصدکند، افزود: با دسترسی و جمع آوری این اطلاعات بیماری های مختلف دامی از سراسر کشور را می توان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

سهرابی تصریح کرد: در همین راستا اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان همدان، در زمینه تضمین سلامت محصولات آبزی پروری استان، ثبت مراقبت فعال و مستمر 183 مرکز پرورش ماهی و پایش محصولات آبزی پروری را در دستور کار خود دارد.

مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی استان همدان گفت : در سال جدید نیز تلاش خواهیم کرد تا در حد امکان مصرف دارو بویژه آنتی بیوتیک ها را در مزارع پرورش ماهی به حداقل  ممکن کاهش دهیم. /ک

برچسب ها: همدان ، فعال ، آبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.