مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری در تشریح عملکرد سال 1391 ستاد دیه اين استان گفت: 169 زندانی معسر جرائم غیر عمد سال گذشته از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانوادهایشان بازگشتند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "علی نظری" مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری در تشریح عملکرد سال 1391 ستاد دیه استان گفت: 169 زندانی معسر جرائم غیر عمد سال گذشته از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانوادهایشان بازگشتند.

وي افزود: برای آزاد سازی این تعداد زندانی ضمن استفاده از کمک‌های ستاد دیه کشور، کمک‌های خیرین و تسهیلات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل، از طریق رایزنی و مشاوره و مذاکره با شکات نیز بالغ بر 62 میلیارد ریال تخفیف اخذ شده که نشان دهنده فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه اسلامی و دینی استان چهارمحال و بختیاری است که خود از ارزش والائی برخوردار است.

نظري همچنین ضمن تشکر از مدیر عامل و کارکنان ستاد دیه استان بواسطه تلاش در معرفی و جذب این اعتبارات و انجام این فعالیت‌ها، با بیان اینکه برای آزاد سازی زندانیان مشمول کمک‌های ستاد دیه افزون بر 37 میلیارد ریال وام بلاعوض و نزدیک به 6 میلیارد ریال نیز وام بدون بهره صرف شده است گفت: باید توجه داشت که افراد فاقد بیمه نامه شخص ثالث، فاقد گواهی نامه راهنمائی و رانندگی، افرادی که بواسطه شرب خمر  یا بی توجهی ناشی از استعمال و مصرف مواد توهم زا و مخدر مرتکب تصادف شده و صدمه وارد نموده اند از کمکهای ستاد دیه برخوردار نخواهند شد.

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: به اعتقاد ما جای زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌ها نیست، این دست افراد در وقوع حوادث دارای انگیزه مجرمانه نبوده‌اند و از بد حادثه و بطور اتفاقی این مشکل برای آنان پیش آمده است اما بهر حال دفاع از حقوق زیان دیده یک ضرورت است که باید مورد توجه باشد. برای این منظور محوریت کار ستاد دیه رسیدگی به روند دفاع از حقوق زیان دیده همزمان با کمک به راننده حادثه آفرین است تا بتوان هر دو طرف را از آسیب‌ها و مشکلات افزونتر رهائی بخشید.

نظري خاطرنشان كرد: در یک نگاه آسیب به صدمه دیده یا مرگ وی لطمات غیر قابل جبرانی را برای بستگان خاصه افراد تحت تکفل وی بدنبال دارد و از دیگر سو  گرفتاری آسیب رسان نیز از آنجا که دارای انگیزه مجرمانه در وقوع جرم نبوده همین تبعات را برای خانواده افراد تحت سرپرستی بدنبال دارد که در زندان ماندن وی درمانی بر گرفتاری شکات نخواهد بود بلکه دامنه آسیب‌ها را برای خانواده بی سرپرست وی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی  بدنبال توسعه می‌دهد که گاهاً این لطمات قابل جبران نخواهد بود.

انتهاي پيام/

 
برچسب ها: زندان ، آزادی ، دیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار