دبیر هیات نظارت بر چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی خراسان شمالی گفت: 28 هیات بر امر برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراها در مناطق شهری و روستایی این استان نظارت می کنند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، محمد اکبرزاده بابیان این مطلب،گفت: از این تعداد 20 هیات نظارت بر انتخابات در نواحی روستایی و هشت هیات نیز نظارت بر این امر در نقاط شهری را بر عهده دارند.

وی وظایف هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی را تایید معتمدان، بررسی نهایی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، تایید شعب و تعداد صندوق های اخذ رای و در مجموع تایید نهایی نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و افزود: اعضای هیات نظارت بخش های بیست گانه استان سه نفر و در شهرستان ها پنج نفر تعیین شده اند که در مجموع حدود 100 نفر اعضای هیات های نظارت زیر نظر هیات عالی نظارت استان خراسان شمالی فعالیت نظارتی خود را انجام می دهند.

به گفته وی اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات استان نیز از سوی هیات مرکزی نظارت از بین نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی برگزیده شده اند.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان شمالی گفت: براساس قانون بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی از 20 اردیبهشت ماه در هیات های نظارت آغاز شده و تا 26 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 716 روستا و 18 شهر این استان برگزار می شود که در آن بیش از دو هزار و 400 نفر به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان انتخاب می شوند.

طبق آمار ستاد انتخابات خراسان شمالی آمار نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در مناطق شهری این استان 18 درصد و در مناطق روستایی 11 درصد نسبت به سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی افزایش یافته است./س

برچسب ها: هیات ، نظارت ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.