رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقد است که تمام دانشگاه ها باید حوزه علمیه را در زمینه پذیرش دانشجو از خارج از کشور الگو قرار دهند چرا که این ظرفیت در دانشگاه ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در هشتمین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: امروزه ما باید حوزه آموزش را دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به گونه ای توسعه دهیم  که همه اهداف کیفی و کمی برای دانشجویان فراهم شود تا فرزندان ما به دانشگاه های دسته چندم کشورهای دیگر نروند.

وی به راه اندازی شعبه بین الملل اشاره و گفت: ما در شعبات بین املل دانشجویانی با استعداد های درخشانی داریم که همین دانشجویان در آزمونهای بالاتر رتبه های خوبی را کسب می کنند بنابراین ما می توانیم از ظرفیت این دانشگاه ها استفاده کنیم و از این طریق هم وابستگی 100 درصدی خود را به بودجه دولتی قطع کنیم و هم از رفتن استعدادهای برتر به خارج جلوگیری کنیم.

ابوالقاسمی ادامه داد: باید توجه داشت افرادی که به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل می شوند باید مهارت پزشک خانواده را داشته باشند چرا که پزشک خانواده بالاخره در  کشور مستقر می شود در واقع همه معتقدند که تنها راه حل ساماندهی خدمات درمانی در کشور پزشک خانواده است که این دانشگاه 6 ماه است طرح ریفرم  آنرا شروع کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخشی دیگر از سخنان خود به اخلاق حرفه ای اشاره و تصریح کرد: ما اساتید بزرگی در دانشگاه داریم  که از نظر علم و دانش در سطح بالایی هستند  که باید کنار دانششان اخلاق حرفه ای را به دانشجویان آموزش دهند باید توجه داشت که توسعه معارف اسلامی و اخلاق اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و جزء برنامه ریزی های آموزشی در حوزه های مختلف قرار گیرند.

ابوالقاسمی اظهار داشت:ما باید از حوزه علمیه پذیرش دانشجو از خارج از کشور را یاد بیگریم و این موضوع را وارد دانشگاه های کنیم و یک فرصت جدید را ایجاد کنیم که این برنامه از سال 92 در کلیه دانشگاه ها و رشته های تخصصی شروع می شود ./ح

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار