مجموعه انيميشن "شكرستان" از فردا دوشنبه 9 ارديبهشت ماه وارد شبكه نمايش خانگي مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اين انيميشين يكي از جذابترين برنامه‌هايي است كه براي كودكان ساخته شده است و در ميان بزرگترها نيز طرفداران زيادي دارد. "شكرستان" در جشنواره‌هاي متعدد داخلي و خارجي درخشيده و 95 قسمت آن از شبكه دو سيما  روي آنتن رفته است. 
"شكرستان" ازداستانهاي كهن ايراني با مايه طنز بهره مي‌برد. شخصيت‌هاي اين انيميشن كه پخش آن از نوروز 88 آغاز شده باتيپ‌هاي متعددطراحي و براي اولين بار عروسك آنها به بازار عرضه و با استقبال خوبي مواجه شده است. 
شايد تلفيق ادبيات كهن و امروزي يكي از دلايل مقبوليت اين انيميشن باشد ، از ويژگي هاي اين مجموعه انيميشن ، بهره گيري از نمادهاي مدرن در فضاهاي سنتي است . به طوري كه  در برخي از سكانس هاي نمايش ، شخصيت ها با لباس هاي سنتي از استفاده از دستاوردهايي از جمله اينترنت و موبايل سخن مي گويند .همچنين طراحي خوب شخصيت‌هاي داستان با لهجه‌هاي ايراني و داستان پردازي مناسبش از وي‍ژگي‌هايي است كه مخاطب خاص اين برنامه را تا آخر برنامه مقابل تلويزيون ميخكوب مي‌كند.
 تيپ سازي در برنامه‌هاي تلويزيوني مطابق با فرهنگ و سليقه ايراني ، ايجاد محبوبيت در آن‌ها و ارائه پيام‌هاي تربيتي توسط آن‌ها از اهدافي است كه از ديربازمورد توجه برنامه‌سازان كودك بوده اما كمتر به نتيجه رسيده است. 
توليد عروسك‌هاي دارا و سارا و عدم حصول نتيجه مطلوب گواه اين مدعاست اما آن‌‌چه از فروش عروسك پيرزن و پسرك "شكرستان برمي‌آيد نشان مي‌دهد اين برنامه راه درستي در پيش گرفته و شخصيت‌هاي اين انيميشن در ميان مردم محبوب شده اند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار