تولید دوازده میلیون تن فرآورده در صنایع مرتبط با بخش كشاورزی گامی مهم در دست یابی به خودكفایی است كه در دولت دهم محقق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛دست یابی به این میزان تولید در حالی در دولت دهم در كشور محقق شد كه دشمن توطئه های گوناگونی را علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی كرده است.

تلاش در عرصه تولید محصولات كشاورزی با هدف خودكفایی و استقلال كشور در این زمینه در دولت نهم و دهم شتاب گرفته و گام های اساسی در این راستا برداشته شده است.

وزیر جهاد كشاورزی در جریان سفر چهارم هیات دولت به استان خوزستان در جلسه شورای اداری شهرستان شوش از تولید 12میلیون تن فرآورده های صنایع مرتبط با بخش كشاورزی در دولت دهم خبر داد.

'صادق خلیلیان' گفت: در سال گذشته نه تنها نیاز اساسی كشور به مواد غذایی تامین شد بلكه با افزایش تولید محصولات كشاورزی ، در زمینه صادرات این محصولات نیز رشد قابل توجهی داشته ایم.

وی گفت:بخش كشاورزی یك بخش اساسی در اقتصاد ملی است بطوری كه دولت درسال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال به كشاورزان بابت بیمه محصولات خسارت پرداخت كرده و برای امسال نیز این میزان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد كشاورزی افزود:در بخش آبیاری تحت فشار بیش از یك میلیون و300هزار هكتار از اراضی كشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی همچنین گفت:در سال گذشته بیش از یازده هزار و 380 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های زیر بنایی در بخش كشاورزی در كشور هزینه شد.

خلیلیان ادامه داد: در راستای طرح توسعه كشاورزی نیز افزون بر 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود هفت درصد به سرمایه گذاران در بخش كشاورزی در استان های مختلف كشور توزیع شده و علاوه براین 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 13درصد برای اجرای طرح های بزرگ كشاورزی اختصاص یافته و پرداخت شد.

وی توسعه زیربناها ، صنایع تبدیلی كشاورزی و افزایش سرمایه گذاری جدید در بخش كشاورزی را هدف دولت نهم و دهم برشمرد و گفت: در این رستا اقدامات ارزشمندی در سالهای اخیر در كشور صورت گرفته است./س
برچسب ها: تولید ، فرآورده ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.