نماينده مردم ملكان بر حمايت عملي مسئولين از كارگران زحمت كش جامعه و رفع مشكلات معيشتي انها تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افخمي امروز در مراسم تجليل از كارگران شهرستان ملكان افزود: اميدوارم متوليان امر و مسئولين كشور با رسيدگي به مسائل و مشكلات قشر زحمت كش كارگر تبريك گويان عملي اين روز باشند.

وي با اشاره به تورم و گراني ها در كشور خواستار افزايش حقوق و مزاياي كارگران توسط كارفرمايان شد و اظهار كرد اگر حقوق كارگر همسو با تورم بازار افزايش نباشد هم از لحاظ جسمي و معيشتي براي كارگر نگران كننده است و هم در كيفيت توليد شاهد افت و كاهش خواهيم بود.

وي به اهميت و جايگاه كار و كارگر در اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت همه انبيا و مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره به ارزش والاي كار و كارگر اشاره كرده اند.

در ادامه مراسم امام جمعه ملكان نيز تلاش كارگران در تحقق شعار سال جاري يعني حماسه اقتصادي را موثر خواند و اظهار كرد: مقام معظم رهبري طي ساليان گذشته هميشه با نامگذاري ها حول محور كار و اقتصاد به اهميت تلاش و كار در جهت پيشرفت روزافزون كشور تاكيد كرده اند كه هر كدام به نوعي در الرتباط با اقتصاد است.

حجه الاسلام زماني به اهداف شوم دشمنان انقلاب در جهت ضربه زدن به اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت دشمنان انقلاب با علم كردن تحريم ها در جهت ضربه زدن به اقتصاد كشورمان قدم بر مي دارند كه الحمدالله تاكنون همه توطئه دشمنان و تحريم ها آنها به همت كارگران و ملت هميشه درصحنه بي اثر بوده است.

رئيس اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي ملكان نيز در سخناني ضمن تبريك روز كارگر از كارگران بعنوان قشرهاي زحمت كشي نام برد كه شبانه روز در جهت توسعه و پيشرفت كشور گام بر مي دارند.

حبيبي به نقش بي بديل كارگران در نظام اسلامي اشاره كرد و گفت تلاش و همت كارگران در توسعه كشور انصافا تاثرگذار بوده است.

وي از كسب رتبه 7 در استان و رتبه نخست در جنوب آذربايجان شرقي توسط شهرستان ملكان در ايجاد اشتغال طي سال گذشته خبر داد و گفت سال 91 از 2040 سهم شهرستان ملكان تعداد 2800 شغل در اين شهرستان ايجاد شده كه رشد بيش از 137 درصدي را نشان مي دهد.

وي تعدا د كارگران شاغل در كارگاهها و كارخانه هاي ملكان را 4500 تن ذكر كرد و افزود 7 تشكل كارگري و 750 واحد كارگاهي در اين شهرستان به فعاليت مشغول هستند.

قبلا يعلت كمبود نيروي انساني اين امر در شهرستان بناب انجام مي شد كه با تصويب شوراي كار استان منبعد حل اختلاف ملكان در خود شهرستان انجام خواهد شد.

وي رسيدگي به 123 دادخواست و صدور 126 فقره راي را از ديگر فعاليت هاي اداره كار و رفاه اجتماعي ملكان دانست و افزود خوشبختانه 35 درصد از پرونده ها با رعايت جايگاه كارگران به سازش منجر شده است.

در پايان مراسم فرمانده بسيج مقاومت ملكان نيز به ارزش و اهميت كار در نظام مقدس جمهوري اسلامي اشاره كرد و خواستار همت بيش از پيش كارگران در جهت خنثي شده توطئه دشمنان انقلاب و پيشرفت روزافزون كشور شد./س

برچسب ها: تاکید ، حمایت ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.