رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر بین خودمان مرزبندی و صف‌کشی کنیم به ضرر خودمان تمام می‌شود. باید اقداماتی کرد که همه آحاد ملت چه اهل سنت و چه اهل تشیع از آن سود ببرند. باید نگاه شیعه و سنی در سیستم مدیریتی کشور را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان امروز (7 اردیبهشت 1392) در یازدهمین سفر استانی خود به «سیستان و بلوچستان» سفر کرد.

وی در این سفر استانی با حضور در مسجد امام حسین(ع) زاهدان در جمع فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و اعضای اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که کشور پرجمعیت و بزرگ و منابع‌مان زیاد است، گفت: به رغم این موضوع ارقام و اعداد حکایت از مشکلات دارد. تورم، گرانی و اشتغال سه چالش مهم اقتصادی است که شرایط نامناسبی را برای ما رقم زده است. از سوی دیگر کشور دشمنان زیادی دارد. انقلاب اسلامی ایران تأثیر گذار بوده و منافع برخی‌ها را به خطر انداخته است. به همین خاطر تلاش دارند ما را تحت فشار قرار دهند.

شعار حقوق بشر غربي دروغ است

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به مشکلات اقتصادی در دنیا گفت: امروز به خاطر بهم ریختگی شرایط اقتصادی اتحادیه اروپا نگران تجزیه این اتحادیه است. غربی‌ها هر چند شعار حقوق بشرشان گوش همه را کر کرده ولی اگر منافعشان به خطر بیفتد وحشی‌ترین هستند و به کسی رحم نمی‌کنند. نمونه اقدامات آنان در سوریه، عراق و افغانستان است. بنابراین اگر منافع غرب قطع شود به کسی رحم نکرده و همه را به جان هم می‌اندازند. بنابراین شعار حقوق بشر آنان دروغ است و آنان بی‌رحم‌ترین و جلاد‌ترین هستند.

وی به موضوع بحران سوریه اشاره کرد و گفت: غرب تنها به خاطر آنکه منافعش در سوریه به صورت کامل تأمین نمی‌شود، در سوریه دست به این اقدامات زده است. از سوی دیگر امروز می‌خواهند یکی را که سی سال در آمریکا زندگی کرده و خانواده آمریکایی دارد را به عنوان نخست وزیر وقت سوریه انتخاب کنند. امروز غرب حتی حاضر نیست اجازه دهد با حضور ناظران بین‌المللی در سوریه انتخابات برگزار شود. چرا که می‌خواهد قدرت خود را حاکم کند.

هراس غرب از قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در دنیا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است، گفت: قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران در حالی است که چین و هند با این همه عظمت و ثروت اجازه ندارد بر خلاف سیاست‌های آمریکا قدم بردارد. در این شرایط خانم کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا اذعان مي‌دارد که ما تحت تاثیر هژمونی و برتری طلبی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که قدرت غرب به ایمان، اراده، استواری و تلاش ملت ایران نمی‌رسد، گفت: دشمن حتی حاضر نیست که در عرصه نظامی که دارای قدرت است به رویارویی با ما وارد شود؛ چرا که بنا به فرموده مقام معظم رهبری روزگار بزن در رویی تمام شده است. امروز تنها عرصه‌ای که دشمن می‌تواند به ما فشار بیاورد عرصه اقتصادی است.

اين‌كه نگذاشتند و اجازه ندادند، حرف‌هاي نخ‌نما‌شده‌اي است كه ديگر خريدار ندارد

وی با بیان این‌که تنها راهی که می‌توان طمع دشمن به کشور را قطع کنیم پرداختن به اقتصاد است، گفت: آنچه مقام معظم رهبری بر اساس تشخیص دقیق خود و با مشورت کارشناسان و فعالان طراحی کردند این است که اصل نیاز جدی کشور اقتصاد است و باید به صورت جدی روی این موضوع کار کنیم. راه حل مشكل اقتصاد نیز تولید است. متأسفانه در زمینه تولید غفلت شده و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار نداده‌ایم. چرا که الآن مشاهده می‌شود. این که نگذاشتند و اجازه ندادند حرف‌های نخ نما شده‌ای است که دیگر خریدار ندارد. کسی دست کسی را نبسته بود، همه حمایت کردند دوستان کارشان را خوب انجام دهند ولی نتوانستند؛ یا طرح‌های خوبی ارائه ندادند و یا این‌که طرح‌های خوب را نتوانستند خوب اجرا کنند. با این کار اجازه داده شد دشمن رخنه کرده و فشارهای خود را بیفزاید.

حجت‌الاسلام و المسلمی پورمحمدی با تأکید بر این‌که نمی‌توان با یک روال عادی از شرایط حاضر کشور خارج شویم، گفت: باید به فرموده مقام معظم رهبری یک حماسه شکل بگیرد؛ اول حماسه سیاسی و سپس حماسه اقتصادی. این حماسه اقتصادی نیز باید بر اساس تولید شکل بگیرد.

عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان با اشاره به رو به اتمام بودن عمر دولت فعلي، گفت: حماسه اقتصادی یعنی با یک موتور قوی حرکت کردن که در دولت آینده اتفاق می‌افتد.

كشور را نمي‌توان روي رهاشدگي و بي‌برنامگي جلو برد

حجت‌الاسلام و المسلمی پورمحمدی افزود: باید خودمان برخواسته و مشارکت کرده و به صورت جدی‌تر وارد عرصه انتخابات شده و بعد از مطالعه و ارزیابی برنامه‌ها و کارنامه کاندیداها دست به انتخاب اصلح بزنیم. باید تأکید کنم که 24 خرداد دیگر تکرار نخواهد شد و نباید اجازه داد این فرصت از بین برود. این ملت هستند که مشخص می‌کنند چه کسی از صندوق‌های رای روز 24 خرداد بیرون بیاید.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان اضافه کرد: حضور افرادی نظیر من نیز با هدف ایجاد شور و نشاط سیاسی و ایجاد آگاهی است تا تصمیم عاقلانه و منطقی گرفته شود. کشور را نمی‌توان روی رهاشدگی و بی‌برنامگی جلو برد. هیچ کجا این کار به نتیجه نرسید كه اینجا به نتیجه برسد. هیچ کجای دنیا کار اجرایی کشور بر اساس بداخلاقی و دروغ گفتن و وعده‌های فریبنده جلو نرفته است. امروز شما ملت ايران هستيد كه با همت و جسارت خود با بصيرت در صحنه ظاهر مي‌شويد و به وضعيت بد‌اخلاقی و وعده دادن‌های بدون پشتوانه پايان مي‌دهيد.

وی با بیان این‌که محور برنامه‌های من بر اقتصاد متمرکز است، گفت: استان سیستان و بلوچستان می‌تواند مرکز فعالیت‌هایی باشد که بنده در برنامه‌های خود اعلام کردم. متأسفانه ظرفیت‌های این استان بارور نشد و تمرکز کارشناسانه روشن روی ظرفیت‌های این استان نشده و طرح‌های بدون پشتوانه و غیرکارشناسانه اجرا شد که به نتیجه هم نرسیده است.

روش صحیح اداره مرزها/ مرزها تنها با حضور نیروهای مسلح اداره نمی‌شود

بازرس کل کشور با بیان این‌که مرز با مرزداران پایبند به کشورشان اداره می‌شود، گفت: مرزها تنها با نیروی مسلح اداره نمی‌شود. از این جهت در گذشته و در زمان حضورم در وزارت کشور پیشنهاد تشکیل شورای توسعه غرب را مطرح کردم که وزیر کشور رئیس این شورا و استانداران غربی عضو این شورا بودند که عمده‌ترین فعالیت‌های این شورا اقتصادی بود. بعد از این تجربه قوی شورای توسعه شرق کشور را پیشنهاد دادیم که نتایج خوبی نیز در استان‌های شرقی به دنبال داشت. بنده معتقدم اگر اقتصاد مرزنشینان تقویت یابد هیچ گاه شاهد آن نخواهیم بود که آنها بستر را برای قاچاق بیگانگان فراهم کنند. اگر اقتصاد مرزنشینان درست شود راحت‌تر می‌توان با مقوله قاچاق برخورد كرد.

از متخصصان و کارشناسان در رکن اجرایی کشور استفاده نمی‌شود/ بايد اين رويكرد اصلاح شود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که برخی تصمیماتی که در صحنه اجرایی گرفته می‌شود بدون پشتوانه مطالعاتی است، گفت: متأسفانه از خیل عظیم متخصص و کارشناسی که کشور از آن برخوردار است در رکن اجرایی کشور استفاده نمی‌شود که باید این رویکرد اصلاح شود.

وی با تأکید بر این‌که نباید از شرایط بد امروز ناامید شد، گفت: حدود پنجاه روز بعد یعنی روز 24 خردادماه حداقل برای ده سال آینده تصمیم می‌گیریم. چرا که عموماً تجربه نشان داده دولت‌ها در ایران دو دوره انتخاب می‌شود. از سوی دیگر دو سال نخست هر دولت جدیدی که بر سر کار می‌آید تحت تأثیر اقدامات و تصمیمات دولت قبلی است. به همین خاطر باید دقت کرد و سکان اجرایی کشور را دست کسی سپرد که بتواند از ظرفیت‌های گسترده کشور به نحو احسن استفاده کند.

برنامه‌های حجت‌الاسلام پورمحمدی برای توسعه استان‌های ضعیف از جمله سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگر از این نشست به سؤالات حاضرین پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چه برنامه خاصی برای استان‌های ضعیف مانند سیستان و بلوچستان دارید، گفت: من عضو هیأت نظارت صندوق توسعه ملی هستم. این صندوق بانک پولداری است. همین الآن حدود چهل میلیارد دلار پول در این صندوق ذخیره شده است و مقاومت کردیم که از این صندوق کمتر برداشت شود. در برهه‌ای بخشی از این پول توزیع شد که باز هم استان‌های برخوردار استفاده کردند. ما به اتفاق اعضای هیأت نظارت بر صندوق توسعه ملی پیشنهاد کردیم منابع خوب بسیار ارزان در قالب تسهیلاتی برای استان‌های ضعیف مانند استان سیستان و بلوچستان در نظر بگيریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی اضافه کرد: از سوی دیگر بنده برنامه‌های قوی نیز برای استان سیستان و بلوچستان دارم. از جمله این برنامه این‌که سهمی از منابع کشور که درآمد قطعی تسهیل می‌شود به ساکنان آن منطقه ارائه شود. در قانون فعلی سهم کمی در نظر گرفته شده که ناچیز است و برای افزایش این سهم با برخی متخصصان و نمایندگان مجلس مذاکره کرده‌ام و به نتیجه رسیدم كه این کار شدنی است. از سوی دیگر طرح توسعه شرق کشور از جمله منطقه چابهار را دارم که آثار و برکات آن به این استان باز می‌گردد. همچنین ترانزیت و گردشگری استان سیستان و بلوچستان موقعیت ممتازی است که باید از آن استفاده کرد.

نگاه به شیعه و سنی در سیستم مدیریتی کشور تغییر یابد

عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان در واکنش به یکی از حاضرین که خواستار انتصاب مدیران بومی در استان بود، گفت: شاید دیدگاه دیگرانی که در این زمینه کارنامه‌ای ندارند مبهم باشد اما دیدگاه بنده در این خصوص کاملاً روشن و از عملکرد بنده در دوره‌های مختلف مشخص است. زمانی که من وزیر کشور شدم اصرار داشتم استاندار این استان بومی باشد. از ابتدا به دنبال تقویت فضای بومی در استان‌ها بودم. بنده معتقدم باید به همدیگر اعتماد کنیم. شاید هم از این اعتمادها ضربه بخوریم ولی نباید از آن ضربه‌ها مأیوس شویم. اگر بین خودمان مرزبندی و صف کشی کنیم به ضرر خود مان تمام می‌شود. باید اقداماتی کرد که همه آحاد ملت چه اهل سنت و چه اهل تشیع از آن سود ببرند. باید نگاه شیعه و سنی در سیستم مدیریتی کشور را تغییر داد.

یارانه 250 هزار تومانی ادعايي ناروا است

وی در پاسخ به سؤالی راجع به هدفمندی یارانه‌ها، گفت: بنده یارانه‌ها را افزایش می‌دهم ولی برای برخی از دهک‌های پایین جامعه. چرا که کشور قدرت آن را ندارد یارانه‌ها را برای همه دهک‌ها ادامه دهد. کسانی که امروز ادعا می‌کنند می‌توان یارانه‌ها را به 250 هزار تومان افزایش داد، خودشان می‌دانند که ادعایی ناروا است. همین الآن برای تأمین همین مبلغ چهل و پنج هزار تومان مانده‌اند. می‌گوییم از کجا تأمین مالی می‌کنید می‌گویند بنزین را افزایش می‌دهیم. ولی آیا افزایش قیمت سوخت هیچ تأثیری در سایر حوزه‌ها ندارد؟! آیا کسی که دو سال پیش با بیست میلیون تومان می‌توانست ازدواج کند آیا امروز می‌تواند با پنجاه میلیون تومان ازدواج کند. کسی که دو سال قبل صد میلیون تومان سرمایه داشت امروز ارزش این پول به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است. این مشکل به خاطر سیاست‌های ناکارآمد دولت و عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پایان خاطر نشان کرد: بنده اگر موفق شوم وارد عرصه اجرایی کشور شوم ضمن این‌که قیمت‌ها را کنترل می‌کنم، یارانه‌ها را تنها برای چند دهک افزایش می‌دهم و تلاش خواهم کرد قانون هدفمندی یارانه‌ها را صحیح اجرا کنم.

گفتنی است، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این سفر استانی قبل از حضور در جمع فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان با آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار