رژیم صهیونیستی می خواهد از طریق افزایش فعالیتهای جاسوسی ، شبه جزیره سینا را دوباره اشغال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ از آغاز انقلاب مصر، شبه جزیره سینا شاهد هرج و مرج و بی قانونی زیادی بوده است. این وضع سبب شده است تا اسرائیل از این فرصت استفاده کند و فعالیتهای جاسوسی در این منطقه انجام دهد. اخیرا نیروهای امنیتی در شمال سینا یک باند جاسوسی را که برای اسرائیل کار می کرد؛ کشف و متلاشی کردند. این باند جاسوسی مامور انتقال اطلاعات مفصل درباره ایستهای بازرسی پلیس و ارتش در این شبه جزیره و دیگر اطلاعات امنیتی مصر به اسرائیل بودند.

البته رژیم اسرائیل تا کنون از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. البته اسرائیل همیشه همین رویکرد را دارد تا وانمود کند که در این مسائل دست ندارد. در سالهای اخیر شمار باندهای جاسوسی اسرائیل که در مصر کشف و متلاشی می شوند ؛ افزایش یافته است. چند اسرائیلی نیز در مصر به اتهام جاسوسی زندانی هستند.

یحیی غانم تحلیلگر سیاسی گفت جلوگیری از چنین فعالیتهای جاسوسی صد در صد امکان ندارد. اما مصر می تواند تلاشهای خود را بویژه در زمینه امنیتی تقویت کند تا این فعالیتهای جاسوسی را چه از طرف اسرائیل یا هر طرف دیگر کمتر کند. جالب است که متلاشی شدن این باند جاسوسی در سالگرد آزادی شبه جزیره سینا از اشغال اسرائیل اتفاق می افتد. این مساله نشان از تلاش مداوم صهیونیستها برای بی ثبات کردن منطقه و کنترل دوباره شبه جزیره سیناست. 

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار