به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان با حضور مسئولان عالی كشور دو طرح بزرگ صنعتی و معدنی در شهرستان های زرند و كوهبنان در این استان بهره برداری می شود.

روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت درگزارش خود به باشگاه خبرنگارانِ کرمان آورده است: عابدی نژاد ازافتتاح دو كارخانه كك سازی شهرستان زرند و ذغالشویی شهرستان كوهبنان با سرمایه گذاری مجموع به ارزش ارزی 36 و نیم میلیون یورو و ریالی دو هزار و 300 میلیارد ریال به زودی در استان خبر داد.

به گفته عابدی نژاد طرح كك سازی زرند مربوط به شركت فولاد زرند ایرانیان با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن كك و 40 هزار تن قطران یكی از این طرح هاست.

وی خاطرنشان كرد: این طرح با سرمایه گذاری 31 و نیم میلیون یورو و دو هزار میلیارد ریال به وسیله بخش غیر دولتی برای حداقل 500 نفر به صورت مستقیم و هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می کند.

عابدی نژاد طرح ذغالشویی شركت فرآوران ذغالسنگ پابدانای شهرستان كوهبنان با سرمایه گذاری پنج میلیون یورو و 300 میلیارد ریال را از دیگر طرح ها عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح نیز با تولید 500 هزار تن كنستانتره ذغالسنگ در سال، اشتغال 83 نفر را به صورت مستقیم فراهم می كند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان با اشاره به تاثیر مستقیم افتتاح این دو طرح در افزایش تولید معادن ذغالسنگ كرمان گفت: حدود هفت هزار نفر در معادن ذغالسنگ كرمان مشغول به كارند که پیش بینی می شود با راه اندازی این دو كارخانه در بخش اشتغال ذغالسنگ استان، تحول مناسبی به وجود آید./س

برچسب ها: بهره برداری ، طرح ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.