مدیرعامل شركت زغالسنگ پروده طبس با اشاره به افزایش 60 درصدی میزان استخراج زغالسنگ خام در معادن این شرکت؛ از راه‌اندازی معدن زغالسنگ پروده چهار با ظرفیت 750 هزار تن زغالسنگ خام از سال 1392 خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ شهرستان طبس با ۱٫۱ میلیارد تن ذخیره زغالسنگ، دارنده بزرگ ‌ترین منطقه زغال ‌دار کشور است که برای استخراج ۴۰۰ تن زغالسنگ در دو معدن به روش لانگ‌وال یا جبهه کار طولانی و سیستم رومان پیلار برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

کریتی ثانی گفت: هم ‌اکنون در معادن زغالسنگ دولتی طبس بیش از ۲۰۰ هزار تن زغالسنگ خام استخراج شده که از اوایل سال جدید مورد استفاده کارخانه ذوب آهن اصفهان قرار می‌گیرد، ضمن اینکه براساس قرارداد منعقد شده با کارخانه کک‌سازی زرند کرمان حدود ۱۳۵ هزار تن زغالسنگ به مقصد زرند بارگیری شده است.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس بیان کرد: در سال جاری و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، توانسته‌ایم استخراج زغالسنگ خام خود را نسبت به سال گذشته به میزان ۶۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: میزان ظرفیت پیشروی معدن در این شرکت حدود سه برابر افزایش یافته که دلیل آن، تولید بخشی از قطعات مورد نیاز با استفاده از مهندسی معکوس و کپی‌سازی در داخل کشور بوده است که تأثیر بسزایی در جلوگیری از خروج ارز دارد.

کریتی خاطرنشان کرد: برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، اخیراً با برگزاری آزمون، تعداد ۳۲۸ نفر دیگر نیز جذب کار شده و به مجموع پرسنل این شرکت افزوده شده‌اند.

وی یادآور شد: باتوجه به اضافه تولید سال جاری‌‌، حدود ۵۰ هزار تن زغالسنگ این شرکت به کشور چین صادر شده است.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس درباره راه‌اندازی معدن پروده چهار نیز گفت: پروده چهار دارای ۷۵۰ هزار تن زغالسنگ خام معادل ۴۵۰ هزار تن زغالسنگ کنسانتره است که از سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.