شهردار قم گفت: شهرداری قم احساس تکلیف کرده و سعی دارد با همراهی مسئولان نسبت به ثبت و گردآوری مباحث مهم و ارزشمند در معماری اسلامی وایرانی اقدام کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمد دلبری در مراسم افتتاحیه همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی – ایرانی که در تیمچه بازار قم برگزار شد قم را پایگاه شیعیان در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: مردم قم معماری اصیل خاص خود را داشته و دارند که گویای هویت دینی‌شان است.
وی افزود: شاخصه‌های معماری اصیل اسلامی – ایرانی باید به صورت جامع و با نگاه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان آن را در جامعه نهادینه کرد و در این میان منابع غنی اسلامی و شیعی چراغ هدایت کارشناسان خواهند بود.
شهردار قم آموزش صحیح در امر فرهنگ‌سازی را مورد توجه قرار داد و افزود: شاخصه‌های معماری اسلامی و ایرانی باید توسط اساتید فن مورد واکاوی قرار گیرند و متناسب با نیازهای روز جامعه آموزش لازم به دانشجویان ارائه شود.
وی با بیان اینکه هنوز معماری اصیل اسلامی و ایرانی به طور کامل به جهانیان شناسانده نشده است گفت: شهرداری قم در این زمینه احساس تکلیف کرده و سعی دارد با همراهی مسئولان نسبت به ثبت و گردآوری مباحث مهم و ارزشمند در معماری اسلامی و ایرانی اقدام کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.