مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: مالاریا را یک بیماری فراموش شده تصور نکنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

 حسین بیگلری با اشاره به نامگذاری روز 25 آوریل به نام روز جهانی مبارزه با مالاریا، اظهار داشت: هر چند طی سه سال اخیر بیماری مالاریا دارای روند نزولی بوده است، اما امکان انتقال بیماری همچنان وجود دارد و از سوی دیگر مواردی از مقاومت انگل بیماری در مقابل داروها مشاهده شده که انی امر باعث شده تا این بیماری همچنان یک تهدید جدی محسوب شود.

بیگلری  تصریح کرد: در استان کرمانشاه طی 10 سال گذشته موردی از انتقال بیماری گزارش نشده است و در کشور نیز انتقال بیماری بیشتر در جنوب شرقی وجود دارد.

وی گفت: در سال 1390 یک هزار و 250 نفر با انتقال محلی به مالاریا مبتلا شدند که بیشتر موارد ابتلا اختصاص به سیستان و بلوچستان و هرمزگان داشت و خوشبختانه در هیچ یک از موارد به فوت منجر نشده است.

 بیگلری نوع "فالسی پاروم" را خطرناکترین نوع بیماری عنوان کرد و گفت: در کشور ما تنها 10 درصد موارد ابتلا، به این نوع خطرناک اختصاص دارد که ابتلا به آن در کودکان زیر 6 سال و زنان باردار به دلیل سیستم ایمنی ضعیف تر می تواند به مرگ منتهی شود.

وی  توصیه کرد: افرادی که به مناطق مالاریا خیز سفر می کنند در صورت بروز دو نشانه تب و اختلال هوشیاری فورا به پزشک مراجعه کنند تا در خصوص ابتلا یا عدم ابتلا به بیمار مطمئن شوند./ب

 

برچسب ها: مالاریا ، بیماری ، فراموش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.