مجموعه كتاب‌های طنز «دار و دسته دارعلی»؛ نوشته اكبر صحرایی به زودی از سوی انتشارات سوره مهر در نمایشگاه كتاب عرضه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، اكبر صحـرایی گفت: این اثر یك مجموعه ادامه‌دار سه جلـدی به نام «دار و دسته دارعلی» است، كه «آمبولانس شتری»، »گردان بلدرچین‌ها»، «برانكارد دربستی» نام دارند و خمیر مایه آن‌ها طنز است.

وی ادامه داد: این مجموعه در زمینه ادبیات پایداری است و ویژگی آن‌ها در این است كه هر كدام شامل داستان‌های كوتاه و مجزا از یكدیگر است، اما در مجموعِ سه جلد آن كه 64 داستان كوتاه را شامل می‌شود پیوستاری دیده می‌شود كه در آن خوانش خاصی دنبال می‌شود.

صحرایی در پاسخ به اینكه چرا به طنز روی آوردید، خاطرنشان كرد: اول اینكه طنز جذابیت‌ها و گیرایی بالایی دارد و هم چنین خودش می‌تواند جذابیت را بسازد، دوم؛ جان مایه ساختار زندگی ما ایرانیان طنز است و از آنجایی كه جنگ نیز برای ما زندگی بود و در درون این زندگی واقعی طنز موج می‌زد، تلاش كردم آن لحظه ها را با ادبیات طنز آمیز بیان كنم. دلیل سوم این است كه رویه خودم طنز است و روحیه طنزآمیزی دارم.

این نویسنده با تشریح كتابش، اذعان كرد :امروزه رمان‌ها و كتاب‌هایی در زمینه جبهه و جنگ رایج شده است واقع‌گرایانه است و بعد ادبیاتی آن خیلی ضعیف است، بنابراین در حالی كه در ادبیات پایداری رگه‌های ادبیات كمتر به چشم می‌خورد، سعی كردم دفاع مقدس را با این ادبیات آشتی دهم و نوشته های مقاومت را بخشی از ادبیات معاصر بدانم، به نظر من اگر قرار است كتاب‌هایی مانند «نورالدین پسر ایران» و «پایی كه جا ماند» و ... نوشته شود می‌بایست رمان‌هایی نیز در این زمینه نوشته شود.

گفتنی است از این نویسنده «خمپاره خواب آلود» و «آنا هنوز می‌خندد» از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده كه «خمپاره خواب آلود» به چاپ هفتم نیز رسیده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار