اگر به يکي از فروشگاه هاي فرش سر بزنيد خواهيد ديد که فرش ها و قاليچه ها در طرح ها و اندازه هاي مختلف در بازار وجود دارد. برخي از فرش ها به شکل دايره، برخي بيضي، برخي مربع و برخي مستطيل شکل هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فرش ها در ظاهر خانه و چيدمان آن تاثير زيادي دارند. آن ها جلوه خاصي به خانه و اتاق هاي شما مي بخشند و در عين حال تاثير زيادي بر گرما و امنيت فضاي خانه دارند.

فرش ها از جمله ضروري ترين وسايل براي چيدمان خانه هستند و اگر درست و متناسب با فضاي خانه انتخاب شوند علاوه بر آن که بر جلوه خانه مي افزايند فضاي آرامش بخشي ايجاد مي کنند. اما در استفاده از فرش بايد نکته هايي را مدنظر قرار دهيد که گزارش روزنامه خراسان در این باره به شما کمک می کند.

مرزبندي کنيد

فرش و قاليچه بهترين ابزاري است که از آن مي توان براي تعيين مرزبندي هاي فضاي خانه استفاده کرد. اگر در خانه تان هالي داريد که لازم است آن را به 2 قسمت غذاخوري و نشيمن تقسيم کنيد، بهترين کار استفاده از فرش يا قاليچه هاي متفاوت است. اين کار به شما کمک مي کند علاوه بر مرزبندي فضايي که در اختيار داريد، جاذبه خاصي نيز به خانه تان ببخشيد.

 تنها بايد مراقب باشيد در انتخاب قاليچه ها مراقب هارموني و همساني رنگ ها و طرح هاي قاليچه ها يا فرش ها باشيد. انتخاب طرح و رنگ مناسب در فضاسازي و مرزبندي ها بسيار ضروري است. همان طور که نبايد از فرش يا قاليچه شبيه به هم براي اين کار استفاده کرد، قرار دادن 2 فرش کاملا متفاوت يکي با طراحي مدرن و ديگري با طراحي سنتي نيز، انتخابي نادرست و نامناسب است.

موکت کنار فرش

براي تک تک قاليچه ها و فرش هايي که در خانه تان استفاده مي کنيد بايد حاشيه اي مناسب و مقاوم در نظر بگيريد. اين حاشيه علاوه بر آن که بايد متناسب و زيبا باشد، بايد کيفيت لازم را داشته باشد تا از سر خوردن و حرکت فرش روي سراميک، پيشگيري شود. مقصود از حاشيه استفاده از موکت يا بست هاي پلاستيکي است که امروزه در بسياري از فروشگاه هاي فرش ديده مي شود.

استفاده از موکت در مقايسه با گيره هاي پلاستيکي در فصل زمستان اولويت دارد؛ زيرا علاوه بر آن که موجب حفظ دماي خانه و گرم تر شدن اتاق ها مي شود براي خانواده هايي که فرزند خردسال دارند نيز مناسب تر است.

فرش بايد با مبل ها تناسب داشته باشد

يکي از مهم ترين ويژگي هايي که فرش يا قاليچه به عنوان يکي از مهم ترين بخش هاي چيدمان خانه و اتاق ها بايد داشته باشد، تناسب طرح و رنگ آن با مبلمان، پرده ها و ديوارهاي خانه است.

به عنوان مثال اگر پرده ها و مبلمان شما از طراحي ويژه اي برخوردار است و به اصطلاح طرحي شلوغ دارد، شما بايد از فرشي با طراحي ساده و رنگ هاي محدود استفاده کنيد.

 در غير اين صورت با خانه شلوغ و مملو از طرح ها و رنگ هاي مختلف روبه رو خواهيد شد که نه تنها زيبايي خاصي ندارد بلکه موجب القاي احساس آشفتگي به اعضاي خانه نيز مي شود.

بنابراين دقت داشته باشيد طراحي و رنگ فرش با ديگر وسايلي که در خانه داريد تناسب داشته باشد.

از چه شکلي کجا استفاده کنيم؟

اگر به يکي از فروشگاه هاي فرش سر بزنيد خواهيد ديد که فرش ها و قاليچه ها در طرح ها و اندازه هاي مختلف در بازار وجود دارد. برخي از فرش ها به شکل دايره، برخي بيضي، برخي مربع و برخي مستطيل شکل هستند. برخي طرح هاي ساده و يک دست دارند و برخي از آن ها با طرح هاي متفاوت و شلوغ توليد و در نمايشگاه هاي فرش به مخاطبان عرضه مي شود.

در کنار طرح و رنگ فرش ها و قاليچه ها که درباره آن صحبت کرديم شکل هندسي فرش يعني مربع يا دايره بودن آن، بيضي يا مستطيل بودن آن نيز در زيباتر به نظر رسيدن خانه و اتاق ها تاثير بسيار چشمگيري دارد. گاهي ممکن است فرشي دايره مانند جلوه زيبايي به سالن نشيمن بدهد درحالي که همين فرش براي اتاق غذاخوري چندان مناسب نباشد.
برچسب ها: فرش ، خرید ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار