باید به سمت کاربردی تر کردن علوم انسانی حرکت کرده و توجه بیشتری به نیازهای جامعه داشته باشیم.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران حمید رضا آیت الهی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد طی سخنرانی گفت: 4 کتاب در زمینه رسانه عبارتند از فلسفه و رسانه، دین و رسانه و جامعه شناسی و رسانه رونمایی رشد که البته این نکته با باید بیان کنم که با توجه به اینکه در سال گذشته بودجه های کشور اندک بوده است اما خوشبختانه توانستیم توفیقات خوبی در زمینه پژوهش و علوم انسانی به دست بیاوریم.

وی به پرورتال علوم انسانی اشاره کرد و افزود: برای ایجاد عدالت پژوهش با استفاده از پرورتال علوم انسانی توانسته ایم برای پژوهشگران امکان سریعتر استفاده از منابع و مباحث  علوم  انسانی داشته باشیم چنانچه در این پرورتال ذخیره سازی علوم انسانی ایرانی اسلامی محقق شده و تقریبا در هر روز 40 هزار نفر از این سایت استفاده می کنند.

 آیت الهی به بحث کاربردی تر کردن علوم انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: باید به سمت کاربری تر کردن علوم انسانی و برقراری  ارتباط با نیازهای جامعه توجه بیشتری داشته باشیم البته 21 مجله علمی پژوهشی که آثار پژوهشگران است هم اکنون ؟ می شود که این تعداد 5 درصد تولیدات علوم انسانی کشور را در بر می گیرد.

وی اظهار داشت: تلاش برای مجازی کردن فعالیت های علوم انسانی پژوهشگاه، ایجاد پاتوق برای دسترسی تمامی اساتید دانشگاهی کشور با مباحث علوم انسانی، راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی در خیابان کریم خان، ارائه 200 کتاب تخصصی در نمایشگاه بین المللی کتاب از جمله فعالیت های پیش رو در سال 92 این پژوهشگاه به شمار می آید.

برچسب ها: انسانی ، کاربردی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار