عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان درباره سخنان رئیس‌جمهور در روز گذشته مبني بر اينكه "مدارکی از برخی مسئولین دارم که اگر رو کنم مردم از آنان بیزار خواهند شد"، گفت: اگر جناب رئیس‌جمهور چنین سندهایی دارد چرا تا الان آنها را رو نکرده است؛ خود نگه داشتن این اسناد حتی برای یک روز جرم است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر"؛ کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري و عضو  ائتلاف اکثريت اصولگرايان در نشست خبری که عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات این دوره دارای دو ویژگی خاص است؛ اول وضعیت داخلی ایران که در برخی شاخص‌‌ها طبیعی نیست و دیگری درگیری‌های مسائلی است که در نظام بین‌الملل به خصوص شورای امنیت در برخی مذاکرات وجود دارد.  
 
وی ادامه داد: در این دوره افراد زیادی اعلام آمادگی کرده و حضور یافته‌اند و به نظر می‌رسد تنوع و تعداد به نسبت دوران قبل بیشتر است که برخی افراد این مسئله را تهدید و برخی فرصت می‌دانند.  
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به نظر من تعدد افراد در این دوره نوعی فرصت است که باعث گرم شدن فضای انتخاباتی خواهد شد.
 
باهنر ادامه داد: این تنوع باید توسط جریان‌های سیاسی و احزاب به خوبی مدیریت شود و اگر به مدیریتی واحد تن ندهد، تهدید، پراکندگی آراء و سردرگمی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.  
 
عضو  ائتلاف اکثريت اصولگرايان  تصریح کرد: هر چه که به روزهای انتخابات نزدیک‌تر شویم کنار رفتن کاندیداها سخت‌تر خواهد بود، لذا به همه آنها و به خودم توصیه می‌کنم تا قبل از ثبت‌نام به یک نظر واحد برسند.  
 
وی درباره اینکه آیا  ائتلاف اکثريت اصولگرايان برنامه‌ خاصی برای دولت آینده دارد، گفت: این ائتلاف به طور رسمی مواضع و برنامه خاصی ندارد اگر به دنبال برنامه هستیم باید به سراغ تک‌تک افراد ائتلاف برویم.  
 
باهنر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند رئیس‌جمهور بعدی باید نقاط ضعف دولت‌های قبل را نداشته و دارای نقاط قوت آن‌ها باشد، گفت:‌ این ویژگی‌ها شامل پرکاری، تلاش، حساسیت برای خدمت‌رسانی، زنده کردن شعارهای اول انقلاب و سفرهای استانی برای دیدار با مردم است. 
 
عضو  ائتلاف اکثريت اصولگرايان با انتقاد از دولت نهم و دهم اظهار داشت: یکی از انتقاداتی که بر این دولت وارد است به هم ریختن ساختارهای اجرایی کشور و کم‌توجهی به برخی از آنها است که این حوزه‌ها با همفکری و خرد جمعی نیاز به احیا دارد و اگر بنده رئیس‌جمهور آینده شوم احیای سازمان برنامه و بودجه جزو اولین اقداماتم خواهد بود.  
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عدم استفاده از خرد جمعی و نداشتن سیاست‌های راهبردی در بخش‌های مختلف در دولت نهم و دهم خسارت زیادی به کشور وارد کرده است.
 
وی با اشاره به مسئله سیاست خارجی بیان کرد: در این حوزه ما با تعدادی از کشورها تضاد منافع داریم و در سیاست خارجی خود تامین منافع در نظر گرفته خواهد شد و ممکن است با همه کشورها رابطه کامل و همیشگی نداشته باشیم اما با اکثریت آنها می‌توانیم تعامل سازنده و رو به جلویی برقرار کنیم.  
 
باهنر درباره جریان اصلاح‌طلبی گفت: اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه راندن بی‌انصافی است، هر چند برخی از آنها در جریان‌ فتنه 88 حوادث بسیار سنگین و پرهزینه‌ای را بر کشور تحمیل کردند که باید پاسخگوی آن باشند اما باید بدانیم که در جریان فتنه حداقل اصلاح‌طلبان حضور داشته و هیزم‌بیار معرکه بودند.
 
وی با اشاره به همه ظرفیت‌ها در دولت آینده گفت: اصلاح‌طلبی تعریف خاصی دارد و از دولت‌های بعدی، هم از کابینه خاتمی، هم از کابینه گذشته و هم از نیروهای جدید استفاده خواهد شد. 

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان درباره کنار رفتن خود به نفع کاندیدای دیگر گفت:‌ من به عهدی که بستیم وفادارم و اگر قبل از ثبت‌نام در نظرسنجی‌ها رتبه اول را نداشته باشم بدون هیچ مقاومتی کنار می‌کشم و به دیگر دوستان کمک می‌کنم اما اگر در صدر رتبه‌ها باشم خواهم ماند.  
 
وی درباره بداخلاقی‌هایی که در کشور رایج شده است، گفت:‌ متاسفانه این بداخلاقی‌ها نوعی هنجارشکنی محسوب می‌شود که گاهی از طرف برخی از مسئولین سطح بالای کشور صورت می‌گیرد که در بدنه جامعه و نهادهای سیاسی تاثیر داشته و آفتی است که باید با آن مقابله عقلایی کرد تا تبدیل به هنجار در جامعه نشود.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دغدغه اصلی دولت و رئیس‌جمهور آینده باید کارآمدی قوه مجریه باشد.
 
عضو  ائتلاف اکثريت اصولگرايان درباره سخنان رئیس‌جمهور در روز گذشته که گفتند مدارکی از برخی مسئولین دارم که اگر رو کنم مردم از آنان بیزار خواهند شد، گفت: اگر جناب رئیس‌جمهور چنین سندهایی دارد چرا تا الان آنها را رو نکرده است؛ خود نگه داشتن این اسناد حتی برای یک روز جرم است.
 

وی ادامه داد:‌ از این‌ حرف‌ها نمی‌توان بیشتر از دو برداشت داشت؛ یا اینکه کاملا بلوف است یا اینکه اگر واقعی است چرا این همه مدت در دست‌شان نگه داشته‌اند.  
 
باهنر تصریح کرد: در هر صورت این نوع حرف زدن مقبول نیست و جزو بداخلاقی‌هایی است که متاسفانه در این چند سال هر از چند گاهی دیده می‌شود.
 
عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان درباره اینکه آیا دولت، رئیس‌جمهور و وزرا می‌توانند کاندیدا داشته باشند و از آن حمایت کنند، تصریح کرد: بله اینها نیز می‌توانند از کسی که می‌خواهند حمایت کنند اما آنچه که تخلف است این است که نباید از امکانات دولتی به نفع کاندیدایی استفاده کرد و دولت نباید از تریبونی که در دست دارد به نفع کاندیدای مورد حمایت خود استفاده کند.  
 
وی درباره بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت: قرار نیست پول هدفمندی از خزانه کشور، مالیات و درآمدها برداشته شود بلکه هدف این بوده که مردم باید به سمت پرداخت قیمت واقعی فراورده‌های نفتی بروند. 

باهنر در ادامه درباره اینکه آیا دولت می‌تواند 250 هزار تومان برای هر فرد پرداخت کند، گفت: شاید اگر دولت برنامه‌ریزی کند بتواند این مقدار را پرداخت کند اما در این صورت قیمت‌ها نیز 7 یا 8 برابر خواهد شد که در این صورت خانوارها، بنگاه‌های اقتصادی بار سنگینی را متحمل و از گرفتن یارانه‌ها پشیمان خواهند شد.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: فاز اول این طرح به علت عدم اجرای قانون، آسیب‌هایی داشت که برای اجرای مرحله دوم باید این موارد آسیب‌شناسی شود و پولی که نقدا به عنوان یارانه به مردم داده می‌شود باید تبدیل به فرصت شود به طوری که اگر ما به ازای هر ایرانی هر ماه 10 هزار تومان خرج کنیم بحث درمان در کشور رایگان خواهد شد.  
 
باهنر ادامه داد: نرخ بیکاری در کشور غیرقابل تحمل است و فارغ‌التحصیلان بسیاری در جامعه بیکار هستند که دولت آینده باید برای آنها فکری کند.
 
وی گفت: نقدینگی در کشور بیشتر از 7 برابر است و به سمت تولید هدایت نشده است لذا در دولت‌های بعدی باید آنرا کنترل و به سمت تولید هدایت کرد.  
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان ادامه داد: در سال 91 میزان تورم در کشور 40 درصد بوده است که اضافه بر آن ما 20 درصد تورم ساختاری نیز داریم که اگر برنامه‌ریزی شود در مدت کوتاهی این مشکل درمان خواهد شد.
 
باهنر به دولت احمدی‌نژاد در اجرای هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این دولت یکی از اشکالات اجرای هدفمندی یارانه‌ها این بود که از بانک مرکزی برای پرداخت آن قرض گرفته می‌شد که این امر باعث افزایش میزان نقدینگی و تورم در کشور شده است.
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره مسکن مهر گفت: بسیاری از کارهای دولت نهم و دهم بدون مطالعه کافی و کارشناسی شروع شد هر چند می‌توان گفت منافعی داشت ولی گاهی مضرات آن بیشتر بود.
 
وی ادامه داد: مسکن مهر از پروژه‌هایی است که کامل نبوده اما با توجه به منابعی که برای آن هزینه شده حتما پروژه‌های ناتمام باید تکمیل شود؛ بانک مسکن در این مسئله 40 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است.
 
باهنر درباره افزایش بی‌رویه قیمت ملک در کشور گفت: اخیرا قیمت مسکن، ملک، رهن و اجاره به طور غیرقابل تحملی افزایش یافته است که در این زمینه باید بازنگری اساسی صورت گیرد.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان درباره مسئله انتقال پایتخت گفت: این مسئله بسیار مهم بوده و نیاز به مطالعه دقیق و سنگین دارد؛ من در این زمینه به جمع‌بندی نرسیدم اما هر دولتی که بخواهد آن را اجرا کند باید کار کارشناسی درستی انجام بگیرد.

باهنر درباره بحث خروج کارمندان از تهران که در دولت احمدی‌نژاد مطرح بود، گفت: این پروژه نیز از کارهایی بود که درباره آن مطالعه و کارشناسی انجام نشده بود و عدد ناچیزی از کارمندان از تهران خارج شدند که اکثریت آنها اصرار به برگشت دارند.
 
وی درباره ملاک بودن نتایج نظرسنجی‌ها گفت: فقط نمی‌توان به نتایج یک نظرسنجی اتکا کرد بلکه با هم توافق کردیم تا معدل پنج یا شش نظرسنجی را ملاک قرار دهیم و هرکدام از نظرسنجی‌ها باید دو سه بار تکرار شوند و روند آنها را باید در نظر گرفت.

وی درباره حمایت فراکسیون رهروان ولایت گفت: هم فراکسیون رهروان ولایت و هم فراکسیون‌های دیگر تاکنون به جمع‌بندی نرسیده‌اند.
 
باهنر در خاتمه گفت: توصیه من به همه فراکسیون‌های مجلس چه اقلیت و چه اکثریت این است که از کاندیدای خاصی حمایت نکنند چرا که باید با دولت آینده کار کنند و درست نیست که رقیب و یا حامی دولت باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: باهنر ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار