نایب رئیس مجلس در دیدار با نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت: بحران سوریه نتیجه دخالت‌های آمریکا و دیگر قدرت‌های خارج از این منطقه است و تنها راه بازگشت ثبات و آرامش به این کشور، گفت‌وگو میان طرفین درگیر در سوریه است

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس، «الیاس اوماخانوف» نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه عصر روز گذشته با محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
باهنر در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف، سفر هیئتی از شورای فدراسیون روسیه به تهران را گام مؤثری در گسترش مناسبات پارلمانی دو کشور برشمرد و افزود: در دیپلماسی رسمی همواره کمبودهایی به چشم می‌خورد که می‌توان از طریق دیپلماسی پارلمانی و مجالس دو کشور این کمبودها را جبران کرد.
 
وی در این راستا از حمایت مجلس برای توسعه هر چه بیشتر ارتباطات دوستانه فیمابین ایران و روسیه خبر داد.
 
نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و خواستار توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های تجاری و بازرگانی شد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌ها و مواضع تهران و مسکو در قبال تحرکات منطقه به ویژه اوضاع سوریه، متذکر شد: بحران سوریه نتیجه دخالت‌های آمریکا و دیگر قدرت‌های خارج از این منطقه است و تنها راه بازگشت ثبات و آرامش به این کشور، گفت‌وگو میان طرفین درگیر در سوریه است و این بحران باید توسط مردم سوریه حل و فصل شود.
 
وی در پایان بر لزوم تداوم رایزنی‌ها و همکاری‌های نزدیک دو کشور در حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.
 
«الیاس اوماخانوف» نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، مناسبات دوستانه دو کشور را خوب و رو به رشد توصیف کرد و بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد.
 
وی ایران را کشوری مهم و کلیدی در منطقه خواند و از آمادگی شورای فدراسیون روسیه برای توسعه و گسترش مراودات و همکاری‌ها با مجلس خبر داد.
 
نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه در پایان با اشاره به مواضع و نقطه نظرات مشترک دو کشور در عرصه مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، یادآور شد: بحران سوریه تنها توسط مردم این کشور و بدون دخالت خارجی قابل حل و فصل است.
 
وی در این راستا تداوم رایزنی و همکاری‌های دو کشور به منظور حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و جهانی را خواستار شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: باهنر ، سوریه ، بحران ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار