محمدرضا باهنر کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سفر خود به اروميه، درمان درياچه اروميه را ضروري دانست.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر"؛ عضو "ائتلاف اکثريت اصولگرايان" در سفر خود به اروميه درباه سهم مجلس در روند پیشرفت هدفمندی یارانه‌ها گفت: نتیجه‌گیری از هدفمندی یارانه‌ها نیاز به زمان زیاد دارد.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه مراحل هدفمندی یارانه‌ها افزود: اجرای هدفمندی یارانه‌ها دغدغه همه دولت‌ها و مجالس گذشته نیز بود اما دولت نهم این شجاعت را به خرج داده و زیر بار هدفمندی یارانه‌ها رفت و مجلس هم تلاش کرد تا یک قانون جامع به تصویب برساند.

نایب رئیس مجلس شواری اسلامی با اشاره به وجود برخی اختلاف‌نظرها در تهیه قانون هدفمندی یارانه‌ها بین دولت و مجلس گفت: مسئله سرعت اجرای هدفمندی یارانه‌ها موضوع اختلاف بین دولت و مجلس است.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان تصریح کرد:  نه بنگاه‌های اقتصادی، نه خانوارها و نه دولت، تاب و توان تحمل این فشار سنگین را به صورت یک‌دفعه نداشتند.

باهنر شروع هدفمندی یارانه‌ها را شروع خوبی عنوان کرد و افزود: قانون به صورت جامع اجرا نشد اما ادامه اجرای مراحل بعدی یارانه ها به شرط آسیب‌شناسی مرحله اول ضروري است.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري رشد بی‌رویه نقدینگی را از علل مهم تورم دانست و افزود: یکی از اشتباهات دولت نهم و دهم این بود که سیاست‌های پولی را در خدمت سیاست‌های مالی دولت قرار داد.

نایب رئیس مجلس شواری اسلامی ادامه داد: دولت سعی کرد از تسهیلات بانکی به نفع بودجه‌ها و نیازهای دولتی استفاده کند که افزایش حجم نقدینگی کشور را موجب شد به صورتی که در شروع دولت احمدی نژاد حجم نقدینگی کشور بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان بود و امروز این حجم از مرز 500 هزار میلیارد گذشته است

وی درباره تعدد اصولگرایان براي حضور در انتخابات گفت: اینکه از درون یک سلیقه مثل اصولگرایی کاندیداها زیاد هستند، مشکلی نیست البته اگر این سلیقه‌ها تا قبل از روز انتخابات، همه کاندیداها بمانند این موضوع می‌تواند یک تهدید برای پیروزی جناح اصولگرایی باشد. 

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه گفت: مسئله دریاچه ارومیه را یک مسئله ملی می‌دانم و باید به وضعیت این دریاچه رسیدگی شود.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اگر این دریاچه درمان نشود به اقتصاد ملی و گردشگری ملی ضربه وارد می‌شود.

باهنر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص توصیه به هاشمی رفسنجانی به عدم کاندیداتوری وی گفت: هاشمی نباید کاندیدای ریاست جمهوری شود چون هم سن آن گذشته و هم مخالفیت متعصبی دارد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار