شرکت ایران خودرو تولید و عرضه بیش از پنج هزار خودروی جدید دنا را در سال 92 در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، میرجواد سلیمانی، قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب افزود:‌ در راستای تنوع بخشی و ارایه محصولات جدید به بازار، خودروی دنا طراحی شده و در نیمه نخست امسال به تولید انبوه می‌رسد.
وی اظهار کرد:‌ این خودرو با تکیه بر توان مهندسی شرکت ایران خودرو و برپایه پلتفرم ملی طراحی شده و بدون اتکا به منابع خارجی تولید خواهد شد.



قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: دنا دارای ویژگی‌های فنی مطابق با استانداردهای بین‌المللی بوده و برمبنای استاندارد یورو 4 طراحی شده است. این خودرو با موتور EF7 پایه گازسوز و بنزینی و سیستم مالتی پلکس تولید خواهد شد.
سلیمانی گفت: در مرحله اولیه،‌ دنا با گیربکس دستی تولید خواهد شد اما تجهیز آن به گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد:‌ سیستم ترمز دنا نیز دیسکی است و با ارایه این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو، ای. اس. پی به مشتری معرفی خواهد شد.
سلیمانی درخصوص مجهز بودن دنا به کیسه هوا گفت:‌ ایربگ راننده و سرنشین بخشی از امکانات و قابلیتهای دنا برای دست یابی به استانداردهای ایمنی است و با توجه به پلت فرم جدید صندلی این خودرو، امکان تجهیز آن به ایربگ های جانبی نیز فراهم شده است.
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت از صادرات این محصول به بازارهای جهانی خبر داد و افزود:‌ تولید این خودرو در سایتهای برون مرزی نیز با هدف افزایش سودآوری برنامه ریزی شده است./س
برچسب ها: دنا ، تولید ، ایران خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار