رئيس ديوان عالي كشور گفت: نامزدهاي رياست جمهوري بايد كارنامه مديريت اسلامي و سابقه انقلابي و اخلاقي درخشاني داشته باشند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز (سه‌شنبه3 ارديبهشت) به رياست آيت‌الله محسني گركاني و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

رئيس ديوان عالي كشور با بيان اينكه يكي از مسائلي كه  همه انسان‌ها طالب و عاشق آن هستند مسئله سعادتمندي و رسيدن به سعادت است افزود: علماي اخلاق معاني گوناگوني براي سعادت بيان كرده اند اما اگر سعادت را به خوشبختي نيز معنا كنيم و به همين معني عرفي آن توجه كنيم، رسيدن به سعادت و خوشبختي براي هر كسي مطلوب است و خوشبختي و سعادت حلقه مفقوده و گمشده همه افراد جامعه بشري است.

آيت‌الله محسني گركاني ادامه داد: اصل دوم قانون اساسي هم كه بر"كرامت و ارزش والاي انسان و آزادي توام با مسئوليت او در برابر خدا" تاكيد شده است، راه رسيدن به اين سعادت و خوشبختي در نظام جمهوري اسلامي بر پايه ايمان به خداي يكتاست كه ضامن رستگاري و سعادت انسان‌هاست.

رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به روايتي از رسول خدا(ص) اظهارداشت: پيامبر عظيم‌الشان اسلام نيز بارها به مردم مي‌فرمودند: بگوييد" لااله الا الله تفلحوا " اگر طالب سعادت هستيد به خداي يكتاي جهان آفرين باور داشته باشيد تا رستگار شويد ايشان در ادامه و با قرائت آيه شريفه ما اتاكم الرسول فخذوه و ما نهاكم عنه فانتهوا آنچه رسول خدا براي شما از جانب پروردگار آورده اجرا كنيد و آنچه را از آن نهي كرده خودداري كنيد، تشريع شريعت و تقنين قانون منحصراً به خداي جهان آفرين اختصاص دارد و تسليم بودن در برابر امر و نهي اوست كه زندگي دنياو آخرت و سعادت جاودانه انسان را تامين مي‌كند خدمت رساني به جامعه را توسعه مي‌دهد.

وي تصريح كرد: مطابق آيه شريفه‌اي كه به آن اشاره شد و بر طبق اين اصل قرآني، همه مسلمان‌ها موظفند بايدها و نبايدها پيامبر(ص) را با گوش جان بشنوند و عمل كنند تا آنچه در زمينه مسائل حكومت اسلامي، امنيتي، مسائل اقتصادي، حماسه سياسي و قضايي است محقق گردد همدلي مسئولان عامل مهم و تاثيرگذار است.

اين مقام ارشد قضايي كشور افزود: البته در ذيل اين آيه نيز خداوند به مخالفين هشدا ميدهد و تهديد مي كند كه "ان الله شديد العقاب" در صورتي كه از دستورات پيامبر سرپيچي كنيد خدواند شديد العقاب است.

آيت‌الله محسني گركاني در ادامه با توجه به نزديك شدن به ايام انتخابات شوراهاي اسلامي و رياست جمهوري و لزوم شناخت كانديداي اصلح تاكيد كرد: در بستر حكومت اسلامي كسي كه مسئوليت اجرايي به او سپرده مي‌شود موظف است نقاط ضعف و آسيب‌هاي اخلاقي و اقتصادي جامعه را شناسايي كند و به نقاط قوت تبديل كند و دراين رابطه احساس مسئوليت جدي داشته باشد.

وي ادامه داد: در اين مقطع زماني كه انتخابات شوراهاي اسلامي و رياست جمهوري مطرح است نامزدهاي رياست جمهوري بايد كارنامه مديريت اسلامي و سابقه انقلابي و اخلاقي درخشاني داشته باشند و آن را به مردم عرضه كنند و هدف مديريت اسلامي رئيس جمهوري اولاً اين باشد كه  فرهنگ ناب اسلامي در جامعه حاكم شود و گردنه‌هاي اعتياد جوانان به انواع وحشتناك مواد مخدر و كثرت آمار طلاق و بد حجابي و بداخلاقي‌هاي اجتماعي را هموار كند.

رئيس ديوان عالي كشور در خاتمه خاطرنشان كرد: تجربه به ما نشان داده هر زمان  كه از تعاليم و معارف اسلامي منحرف شديم ضربه همه جانبه خورده‌ايم  و دشمن بر ما چيزه شده و هر زمان كه بر اساس اصول اخلاقي و تعاليم مترقي قرآني پيش رفته‌ايم به موفقيت و پيروزي رسيده‌ايم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دیوان ، عالی ، کشور ، گرکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار