رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مسجد ابوذر تهران ضمن پاسخ به سوالات مردم، گفت: گام اول حماسه اقتصادی با حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و انتخاب یک دولت توانمند و با برنامه شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی (28 فروردین 1392) در مسجد ابوذر واقع در منطقه 17 تهران حاضر شد و به سوالات مردم پاسخ گفت.

وی در این دیدار مردمی الزامات تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برشمرد و گفت: گام اول حماسه اقتصادی با حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و انتخاب یک دولت توانمند و با برنامه شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع نمازگزاران مسجد ابوذر گفت: این منطقه‌ بیش از 4 هزار شهید داده و این مسجد یادآور حادثه‌ای مهم برای انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: این مسجد یک ویژگی مهم دارد که حکایت از لطف و عنایت خداوند است که هم رهبر معظم انقلاب را از حادثه انفجار نجات داد و هم از حادثه روز هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی حفظ کرد تا پرچم انقلاب اسلامی بعد از امام بزرگوار به دست این شخصیت والا برسد.

سه شرط ماندگاری انقلاب اسلامی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان شرایط سخت کشور در سال‌های ابتدایی انقلاب گفت: در سال 60 ما با حمله عراق مواجه بودیم و در کنار آن اعلام جنگ منافقین علیه نیروهای حزب‌اللهی و انقلاب شرایط کشور را بسیار سخت کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: در این سی و چند سال که از انقلاب گذشته است، نظام سختی‌های زیادی را کشیده است از ترور و تحریم‌ها، از جنگ تا کارشکنی‌های مختلف و چیزی که باعث شده است این نظام تا به امروز این چنین قدرتمند به کار خود ادامه بدهد و هر روز قدرتش بیش از روز دیگر باشد سه علت اصلی است.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با اطاعت از خدا و قبول کردن از دستورات دین و ملتزم بودن به امور دینی و در آخر با اطاعت از رهبری، این پیروزی‌های بزرگ را ایجاد کردند و این وعده خداوند است که حزب خدا پیروز است.

پورمحمدی با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد قرار داشتن در پیچ تاریخی گفت: هم در وضعیت داخلی و هم در وضعیت خارجی در شرایط حساسی قرار داریم. این روزها فشار زیادی بر امت اسلامی وارد شده است. بحران سوریه، بحرین، مصر، لیبی که ما شاهد هستیم هر روز در این کشورها کشتار مسلمانان صورت می‌گیرد و این شرایط را برای مسلمانان سخت کرده است. در داخل نیز مشکلات اقتصادی وجود دارد.

خلق حماسه سیاسی و اقتصادی تنها راه عبور از سختی‌ها و مشکلات است

وزیر سابق کشور با اشاره به سختی‌های اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تصریح کرد: باید این مسیر را طی کنیم و از سختی‌ها عبور کنیم. حماسه سیاسی و اقتصادی دو بالی است که می‌تواند مردم ایران را به قله‌های پیشرفت برساند.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه حماسه سیاسی گام اول عبور از پیچ تاریخی است گفت: با توجه به عمر باقی مانده از دولت، حماسه اقتصادی در دولت جدید شکل خواهد گرفت و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب با حمایت از تولید و سرمایه داخلی می‌توان این امر را محقق کرد. وی تصریح کرد: گام اول حماسه اقتصادی با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب یک دولت توانمند با برنامه از سوی مردم در انتخابات آینده شکل می‌گیرد. فعالیت دولت جدید با حمایت مردم گام دوم این حماسه است.

وی با تأکید بر نقش تولید در کشور گفت: فساد اداری آفت تولید در کشور است و ما باید سعی کنیم با شایسته سالاری سیستم‌های اداری در کشور را اصلاح کنیم.

وزیر سابق کشور گفت: با فساد و رانت‌خواری نمی‌توان حماسه اقتصادی را به وجود آورد. اما با تولید سالم و راه انداختن چرخه اقتصاد حماسه اقتصادی شکل می‌گیرد. وی با طولانی خواندن شکل گیری حماسه اقتصادی گفت: می‌شود زود تورم را کنترل کرد اما در مسیر قرار دادن چرخ تولید احتیاج به یک برنامه‌ریزی بلندمدت و کارآمد دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه با رعایت اخلاق و حفظ حرمت‌ها در کشور می‌تواند زمینه را برای حل مشکلات کشور ایجاد کند گفت: اگر ما در جبهه داخلی به وحدت برسیم می‌توانیم با یک دیپلماسی فعال و پاینده به مقابله با تحریم‌ها بپردازیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی به سؤالات مطرح‌شده پاسخ داد.

در ماجرای تأمین اجتماعی به وزیر کار تذکر دادیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالات در مورد تغییرات گسترده در دولت و ماجرای تأمین اجتماعی گفت: جابه‌جایی‌هایی سریع در دولت برای اداره کشور بسیار امر مخاطره آمیزی است. اگر مدیری ضعیف بود چرا انتخاب شد و اگر خوب بود چرا عوض شد؟ این نوع مدیریت سبب بی‌ثباتی در سازمان‌ها می‌شود و این فاجعه مدیریتی است. وی با اشاره به ماجرای سازمان تأمین اجتماعی گفت: ما وظیفه خود را در این مورد انجام دادیم و چند گزارش مفصل به وزیر دادیم و ترتیب اثر ندادند.

با مسأله حجاب نمی‌شود برخورد قهرآمیز کرد

پورمحمدی در مورد افزایش بی‌حجابی در کشور گفت: با حجاب نمی‌شود برخورد قهرآمیز داشت، بلکه باید با کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی این مشکل اجتماعی را حل کرد. ما باید دانشگاه، مدرسه و ادارات را درست کنیم و بعد به سراغ کف خیابان برویم. وی تصریح کرد: ما در وزارت کشور طرحی را آماده کرده بودیم که به ما گفتند به این مسأله کاری نداشته باشید و بعد از مدتی هم عذر ما را خواستند.

وزیر سابق کشور با تأکید بر اینکه با حرف زدن مشکلات کشور حل نخواهد شد گفت: با کار صادقانه و عمل با برنامه و هماهنگ می‌توان مشکلات را از پیش روی برداشت.

پرونده فساد مالی روند خوبی را طی کرد

وی در پاسخ سؤالی در مورد فساد بزرگ اقتصادی گفت: احکام این پرونده صادر شده است و این رسیدگی به این پرونده در نوع خود بسیار خوب بود و حکم متهمان اصلی آن صادر شده است و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تأیید کرده است. وی ادامه داد: اگر ما قاطع برخورد نکنیم، فساد ریشه کن نخواهد شد. ما باید جلوی تولید فساد را بگیریم. که با اصلاح سیستم‌های اداری این امر تحقق عملی خواهد شد "دولت بزرگ" عامل فساد در کشور است.

پورمحمدی با تأکید بر مضر بودن دولت بزرگ گفت: دولت تمام بودجه و درآمد کشور را به خود اختصاص داده است و پول به جایی اینکه به دست مردم برسد به دست دولت می‌رسد.

وی تصریح کرد: اقتصاد باید به دست مردم اداره شود، نه به دست دولت. کشورهای غربی با سیستم سازی و مدرن سازی و ایجاد دولت کوچک، اقتصاد خود را مدیریت می‌کند. وی گفت: باید سیستم‌ها را اصلاح کنیم تا سلامت اداری را به کشور بازگردانیم.

مشکلات معیشتی یکی از عوامل فساد و بی‌بندوباری است

پورمحمدی با تبیین نقش دولت در حل مشکلات فرهنگی کشور گفت: وظیفه دولت اداره درست کشور است. اگر دولت بتواند اقتصاد کشور را درست کند، آن زمان دستگاه‌های فرهنگی و روحانیون می‌توانند مسائل فرهنگی را مدیریت کنند

وی ادامه داد: اگر مشکلات معیشتی جوانان کشور حل نشود، نمی‌توان به آن‌ها اعتراض کرد که حجاب خود را درست کنند که بعد جواب بشوند شما اول بروید مشکلات کشور را حل کنید و بعد به سراغ حجاب ما بیاید.

پورمحمدی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی زمینه ساز فساد می‌شود، زمینه جرم را فراهم می‌کند و بسیاری از مشکلات اخلاقی را شکل می‌دهد.

راه مبارزه با قاچاق توسعه اقتصادی است

وزیر سابق کشور در مورد تذکری در مورد افزایش جوانان معتاد در منطقه 17 تهران از سوی اهالی منطقه گفت: اعتیاد و بی‌بندوباری بسیار کشور را با مشکل روبرو کرده است. اما سؤالی که مطرح است این است که ما چقدر باید قاچاقچی‌های مواد مخدر را اعدام کنیم؟ ما 4 هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر دادیم. وی تصریح کرد: ما مسیر عبور مواد از افغانستان به دیگر کشورها هستیم که گاهی در برخورد با آن موفق بودیم و گاهی هم خیر، باید با پیشگیری و مبارزه درست سعی کنیم این مشکل را حل کنیم.

پورمحمدی گفت: با ایجاد شغل و سرمایه برای جوانان می‌توانیم آن‌ها را از دامن فساد و اعتیاد دور کنیم. ما در وزارت کشور دو طرح ارائه کردم که هم به تأیید شورای امنیت ملی و هم به تأیید مقام معظم رهبری رسید . وی با بیان اینکه راه حل مبارزه با قاچاق توسعه اقتصادی منطقه است گفت: اوضاع بدی اقتصادی مناطق شرق و جنوب کشور سبب ایجاد قاچاق می‌شود. باید به اقتصاد مرزنشین‌ها رسیدگی شود دولت عامل بداخلاقی‌هاست.

علت هجمه‌های زیاد به دولت چیست

وزیر سابق کشور در پاسخ به سؤالی در مورد علت هجمه‌های زیاد به دولت چیست گفت: این سؤال را باید از دولت پرسید که چرا این مسیر را طی کرده است. باید حرمت دیگران را داشت تا دیگران حرمت را نگه دارند. این روند را خود دولت به وجود آورده است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تذکر دادند که آرامش کشور را با بداخلاقی‌ها برهم نزنند که متأسفانه این بداخلاقی‌ها در کشور شکل گرفت.

پورمحمدی در مورد مشکلات مهاجران افغانی ساکن کشور گفت: این مشکل، مشکل سختی برای کشور است. تعداد بسیاری از این افراد در ایران بزرگ شدند و در اینجا ازدواج کردند و ترک ایران برای آنان بسیار سخت است و حاضر نیستند برای لحظه‌ای ایران را ترک کنند و به افغانستان بازگردند.

وی ادامه داد: باید مشاغل سختی که جوانان ما حاضر نیستند انجام بدهند را باید به افغانی‌ها واگذار کنیم و آن‌ها را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار