رییس سازمان صنعت خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت و معدنی استان 262 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدˈناصر فخر موحدیˈبا اعلام این مطلب اظهار کرد: در دولت نهم و دهم پیشرفت قابل ملاحظه ای در شاخص های صنعتی و معدنی خراسان رضوی رخ داد به گونه ای که صدور پروانه های بهره برداری از واحدهای صنعتی و معدنی 47 درصد و اشتغالزایی در این بخش 110 درصد در مقایسه با هشت سال دولت اصلاحات رشد داشت.

وی هدفمندی یارانه ها، طرح بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین، مشارکت بخش خصوصی و تسهیل کار تولید با اعمال معافیت های گمرکی و مالیاتی را بزرگترین اقدامات دولت نهم و دهم در صنعت و معدن برشمرد.

فخرموحدی گفت: آهن، طلا، نقره، زغال سنگ، گچ، فیروزه و سنگ های ساختمانی مهمترین مواد معدنی خراسان رضوی هستند که قریب 80 درصد از سهم صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن استان خراسان رضوی 46 نوع ماده معدنی با ذخیره بیش از دو میلیارد تن شناسایی شده، افزود: هم اینک قریب 600 پروانه اکتشاف در استان دارای اعتبار و 623 معدن دارای پروانه بهره برداری هستند.

وی گفت: در دولت نهم و دهم با اجرای طرح بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین، دو هزار و 568 واحد تولیدی برای استفاده از تسهیلات این طرح به میزان هشت هزار و 368 میلیارد ریال در خراسان رضوی مصوب و از این تعداد دو هزار و 94 واحد تولیدی با استفاده از پنج هزار و 74 میلیارد ریال تسهیلات بانکی راه اندازی شد.

فخر موحدی اظهار داشت: در هشت سال دولت نهم و دهم، 395 واحد تولیدی با سرمایه گذاری چهار هزار و 40 میلیارد ریال برای استفاده از تسهیلات سند آمایش صنعت و معدن خراسان رضوی مصوب شد که هزار و 337 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی 185 واحد تولیدی از سوی بانک ها پرداخت گردید.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای تسهیل روند تولید در خراسان رضوی گفت: طی هشت سال گذشته 800 واحد تولیدی استان از بخشودگی جرایم مالیاتی برخوردار شدند.

وی بیان کرد: در دولت دهم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تعیین تکلیف بدهی معوق آنها به بانکها، بند ˈبˈ ماده 28 بودجه سال 90 در خراسان رضوی اجرا شد که با توجه به شرایط این دستورالعمل نسبت به بخشودگی جرایم مالیاتی آنها اقدامات لازم صورت گرفت.

این مسوول گفت: همچنین در سال گذشته با تشکیل ستاد تسهیل واحدهای صنعتی و معدنی خراسان رضوی برای تسهیل در روند رفع مشکلات واحدهای تولیدی به استناد بند 29 قانون بودجه سال جاری استان معوقات بانکی آنها به روز شد .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در دولت نهم و دهم پرداخت تسهیلات به میزان هزار و 999 میلیارد و 88 میلیون ریال به 608 واحد تولیدی از محل تسهیلات صیانت از تولید داخلی مصوب شد که به 82 واحد به میزان 353 میلیارد و 99 میلیون ریال تسهیلات پرداخت گردید.

فخر موحدی افزود: همچنین در هشت سال گذشته 119 واحد تولیدی از استان خراسان رضوی برای استفاده از تسهیلات طرح توسعه صندوق ملی به میزان سه هزار و 698 میلیارد ریال به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد که به تصویب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مرکزی رسیده است.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل سوخت واحدهای تولیدی طی چند سال اخیر با تصویب دولت ماهانه 25 میلیون لیتر نفت گاز به قیمت لیتری 1500 ریال بین هزار واحد تولیدی خراسان رضوی توزیع می شود.

فخر موحدی افزود: صادرات کالا از مرزهای خراسان رضوی در سال 84، 908 هزار تن به ارزش 686 میلیون دلار بود که این میزان در سال 91 به دو هزار و 291 هزار تن به ارزش هزار و 969 میلیون دلار رسید/س 

برچسب ها: افزایش ، میزان ، سرمایه ، گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.