چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با محوریت" آموزش علوم پزشکی در خدمت نیازهای جامعه همزمان با ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 9 تا 12 اردیبهشت ماه 92 در سالن همایشهای رازی برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سلیمان احمدی دبیر علمی همایش و رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  محور اصلی همايش چهاردهم که توسط معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود " آموزش علوم پزشکی در خدمت نيازهای جامعه " خواهد بود و زیرمحورهای همايش نیز ؛ آموزش مبتنی بر توانمندی، آموزش مهارت ارتباطی، تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی به نسل آينده، آموزش بين حرفه ای، سياستگذاری و نقش آن در آموزش پزشکی پاسخگو و نيازسنجی نيازهای سلامت و برنامه ريزی نيروی انسانی است.

وی افزود:  بر اساس مصوبه کميته علمی همايش پذيرش مقالات به صورت آزاد و در کليه حوزه های آموزش پزشکی؛برنامه ريزی آموزشی، ارزشيابی (فراگير، هيأت علمی، برنامه)، روش های ياددهی، يادگيری، مشاوره و راهنمای تحصيلی و  رهبری و مديريت آموزشی می باشد و حیطه فعاليت خلاصه مقالات ارسالی نیز در هر يک از سه مقطع آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و مداوم، و نيز رشته های پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی و ساير رشته های علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: چهاردهمين همايش کشوری آموزش پزشکی با هدف فراهم آوردن فرصت تبادل نظر و تجربيات بين فعالان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور و ارايه يافته های علمی و مطالب روزآمد در اين حوزه بالنده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: در چهاردهمين همايش کشوری آموزش پزشکی طيف وسيعی از برنامه های متنوع از جمله سخنرانی اصلی، سمپوزيوم، نشست تخصصی، سخنرانی کوتاه، ارائه پوستر، کارگاه حين همايش و صبحانه کاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به منظور فراهم آوردن محيطی صميمی و تعاملی برای تبادل تجربيات و بهره مندی از ديدگاه های صاحب نظران آموزش پزشکی، صبحانه های کاری با موضوعات خاص در محل سالن همايش های رازی برگزار می شود.

دکتر احمدی در ادامه تاکید کرد: ششمين جشنواره آموزشی شهيد مطهری با شعار" آموزش پزشکی پويا، حرکتی هوشمندانه در مسير خودکفايی و توليدملی" همزمان با چهاردهمين همايش کشوری آموزش علوم پزشکی به منظور شناسايی و انتخاب فرآيندهای برتر آموزشی و تجليل و قدردانی از اساتيد نخبه و صاحب فرآيند هر ساله در سطح دانشگاهها و موسسات آموزشی و کشوری برگزار خواهد شد.

 وی محورهای جشنواره شهید مطهری را روشهای و فنون آموزشی، برنامه ريزی آموزشی، ارزشيابی در آموزش، مشاوره و راهنمايی تحصيلی، ساختار آموزشی، اخلاق در آموزش، قوانين و مقررات آموزشی و  توليدات آموزشی عنوان کرد و افزود: حيطه های جشنواره نیز تدوين و بازنگری برنامه های آموزشی، روشها و تکنيکهای آموزشی، سنجش، ارزشيابی و اثربخشی آموزشی، مرجعيت، رهبری و مديريت آموزشی، مشاوره و راهنمايی، فعاليتهای فرهنگی و امور تربيتی و اجتماعی، قوانين، مقررات و ساختارهای آموزشی و محصولات آموزشی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار