پلیس آمریکا تعدادی از فعالان این کشور را که نسبت به وضعیت تعدادی از زندانیان گوانتانامو اعتراض داشتند دستگیر کرد. این زندانیان به نشانه اعتراض به بازداشت نامحدود خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازتودی زمان ،‌ به نشانه همبستگی با 84 نفر که بیش از نیمی از آنها در خلیج گوانتانامو حضور دارند و دست به اعتصاب غذا زده‌اند 12 فعال حقوق بشر در مقابل دادگاه فدرال در منهتن تظاهرات کردند.
فعالان دستگیر شده اسامی افرادی را در دست داشتند که پیش از این در این زندان جان خود را از دست داده بودند.این افراد با هشدار نسبت به جان‌باختن تعداد بیشتری از زندانیان از دولت آمریکا خواستند تا هرچه سریعتر این زندان را تعطیل کنند.
یکی از برگزار کنندگان اصلی این تظاهرات اعتصاب غذای زندانیان را نتیجه سیاست غلط دولت در بازداشت نامحدود افراد دانست. وی تاکید کرد درصورتی که این سیاست تغییر نکند تعداد بیشتری از زندانیان جان خود را از دست خواهند داد و ملت آمریکا بیش از پیش شرمسار خواهد شد.
اعتصاب غذای زندانیان که از 6 فوریه آغاز شد اکنون به مرحله‌ای بحرانی رسیده است. نیروهای امنیتی زندان در نهایت مجبور شدند که در 13 آوریل به یکی از بخش‌های زندان حمله کرده و افرادی را که دست به اعتصاب غذا زده بودند به سلول انفرادی انتقال و پس از آن مورد معاینه پزشکی قرار دادند.
بیش از 166 زندانی حاضر در گوانتانامو در حالی در این زندان مورد شکنجه قرار می‌گیرند که از سوی مقامات آمریکایی حکم آزادی آنها صادر شده است.






برچسب ها: بین الملل ، زندان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار