مقامات کانادايي از خنثي شدن يک طرح بزرگ تروريستي در اين کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي بي سي کانادا،  پليس کانادا از دستگيري دو مظنون خبر داد که به طراحي حمله به يک قطار مسافربري متهم شده‌اند.

مظنونان بازداشت شده در آنتاريو و کبک به دام پليس افتاده اند و به گفته مقامات کانادايي، اين ترويستها ارتباطي با حملات چندي پيش بوستون ندارند. 

"جيمز ماليزيا" معاون کميسر پليس کانادا در کنفرانس مطبوعاتي مدعي شد بازداشتهاي اخير نشان از موفقيت راهبرد ضد تروريستي دولت کاناداست و هيچ تهديد فوري تروريستي در حال حاضر اين کشور را نشان نرفته است.

وي اعلام کرد در بيست و يکم آوريل، بعد از تحقيقات گسترده و پيچيده جنايي در عمليات اسموث، پليس کانادا دو نفر را در رابطه با جرم هاي مرتبط با تروريسم براساس بخشهاي مختلف قانون جنايي متهم شناخت. فرد بازداشت شده با نام رعيد جاسر قصد داشت حمله اي با حمايت القاعده عليه يک قطار مسافري انجام دهد. در صورت اجراي اين حمله، باعث کشته و زخمي شدن افراد بي گناه مي شد. در همه دوران تحقيقات، تمرکز اوليه ما بر امنيت و حفاظت از مردم بود و مي خواهيم بار ديگر به مردم خود اين اطمينان را بدهم که هيچ تهديد فوري عليه جامعه، کارکنان قطار، مسافران يا زير ساختها وجود ندارد.

اين مقام پليس اعلام کرد تحقيقات پليس کانادا با همکاري نزديک اف بي آي بود و توانست اين تهديد را خيلي زود و به صورتي موثر خنثي کند. اين نشاني ديگر از قوت روابط نيروهاي مجري قانون در آمريکا و کانادا و توان نهادهاي قانوني کانادا در عملکرد آنان براساس راهبرد ضد تروريسم اين کشور است.

وي افزود: اتهامهاي وارد شده به اين افراد بار ديگر نشان از تلاشهاي موفق و تعهد تيم هاي امنيت ملي ماست. در سالهاي اخير، رويکرد ما باعث بازداشت و اعلام اتهام شماري از جمله مومن کوآجا در آتوا، سعيد نمو در کبک و يازده نفر ديگر در عمليات آوسي در تورنتو شده است. با وجود همه اين موفقيتها، بسيار مهم است که کانادايي ها هوشياري خود را حفظ کنند؛ دفاع از امنيت ملي کانادا مستلزم هوشياري و تعامل فعالانه همه شهروندان ماست و واکنش اصلي به اين تهديدها از خيابانها و خانه هاي کانادايي ها شروع مي شود.

برچسب ها: مظنون ، تروریستی ، کانادا ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار