مقدم معاون ستاد مرکزي معاينه فني خودروي شهر تهران خبر داد: روز دوم ارديبهشت ماه، روز صيانت از منابع آب، خاک و هواي زمين است و در واقع روز نفس کشيدن زمين است.

مقدم معاون ستاد مرکزي معاينه فني شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث زمين پاک براي حفظ و سالم نگه داشتن و ارج نهادن به اين موهبت الهي، دوم ارديبهشت ماه را براي اين منظور انتخاب کرده‌اند.
وي ادامه داد: آلودگي هوا که از جدي‌ترين آسيب‌ها به زمين است بر محيط زيست و انسان‌ها خسارت‌هاي جبران ناپذيري وارد مي‌کند.
مقدم افزود: از 4 ميليون و 500 هزار خودروي شهر تهران تنها 1.5 و از 4 ميليون موتور سيکلت تنها 334 دستگاه به مراکز معاينه فني مراجعه کرده‌اند که اين آمار نگران کننده است.
اين مقام مسئول گفت: 80 درصد آلودگي هوا ناشي از همين منابع متحرک يعني خودروها و موتورسيکلت ها است که با توجه به آمارهاي موجود، ارزان‌ترين و موثرترين راهکار مقابله با آلودگي هوا همين معاينه فني خودروها و موتورسيکلت‌ها است.
وي تصريح کرد: عوامل و علل زيادي در کاهش مراجعات به مراکز معابنه فني وجود دارد که مهمترين آنها شرايط اقتصادي، نبود آگاهي و فرهنگ‌سازي لازم، عدم توجه جدي مسئولين به امر تاثير معاينه فني در کاهش آلودگي هوا است، کيفيت پايين سوخت و خودرو هم که جاي خود را دارد و در نهايت جدي نگرفتن شهروندان در اين زمينه است.
مقدم خاطر نشان کرد: به عنوان يک مسئول اجرايي در بحث آلودگي هوا از همه مسئولين مربوطه و مردم تقاضا دارم که آلودگي هوا را جدي گرفته، چرا که اين موهبت الهي ميراثي براي آيندگان است./ز

برچسب ها: شهر ، آسیب ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار