بر اساس برنامه موجود، ایجاد 300 جایگاه جدید در سال 92 توسط شرکت ملی پخش در دستور کار قرار دارد که در صورت تامین منابع مالی لازم، امکان توسعه تا 500 جایگاه جدید نیز فراهم است.

شهرام اسدپور مدیر طرح و احداث جایگاه های CNG در حاشیه چهارمین روز نمایشگاه بین المللی نفت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: جایگاه‌ها بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها از این به بعد بر اساس تقاضا و آورده متقاضیان احداث جایگاه‌های جدید صورت خواهد گرفت و آمادگی برای ارائه کمک های لازم به متقاضیان احداث جایگاه وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در این خصوص پیشنهاداتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ارائه شده است، تصریح کرد: در صورت موافقت و تصویب مراجع ذیربط، برنامه‌های اجرائی آن ابلاغ خواهد شد.
 
اسدپور رویکرد این برنامه‌ها را ارائه مشوق‌هائی به سرمایه گذاران با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش عنوان کرد.
 
مدیر طرح و احداث جایگاه های سی.ان.جی در خصوص مکانیزم‌های حمایتی قابل ارائه به متقاضیان احداث جایگاه‌های جدید گفت: تاکنون با توجه به قوانین موجود، تجهیزات توسط این شرکت تهیه و در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گرفت و زمین و ساخت و سازهای لازم برای استقرار تاسیسات و تجهیزات با رعایت استانداردهای لازم به عنوان آورده بخش خصوصی پذیرفته می‌شد.
 
وی اضافه کرد: برای بخش عمومی که عمدتا شامل شهرداری‌ها بود تقریبا تمامی فعالیت‌ها از سوی شرکت پخش صورت می‌گرفت و این نهادها تنها زمین را به عنوان آورده طرح ارائه می‌کردند. اما بر اساس تمهیداتی که اندیشیده شده است، از این به بعد دیگر تامین و ارائه تجهیزات به صورت مستقیم از سوی شرکت ملی پخش صورت نمی‌گیرد.
 
اسدپور تصریح کرد: مکانیزم جایگزین، ارائه کارمزد ویژه است که پیشنهادات لازم دراین خصوص ارائه شده و در صورت تصویب، متقاضیان احداث جایگاه‌های جدید با معرفی زمین مربوطه و رعایت دستورالعمل‌ها، مجوز لازم را از سوی این شرکت دریافت می‌کنند تا نسبت به ایجاد تاسیسات و خرید تجهیزات از عرضه‌کنندگان مورد تائید اقدام کنند.
 
وی همچنین اظهار داشت: طی سال‌های اخیر چند شرکت داخلی در زمینه ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز احداث جایگاه‌های جدید CNG و ارائه خدمات لازم جهت بهره‌برداری و نگهداری فعال شده‌اند که متقاضیان می‌توانند نسبت به تامین تجهیزات و خدمات درخواستی از آنها اقدام کنند.
 
مدیر طرح و احداث جایگاه های سی.ان.جی تصریح کرد: در صورت تصویب طرح پیشنهادی، علاوه بر اختصاص کارمزد فعلی فروش CNG، کارمزدی ویژه به جایگاه‌های جدید تعلق خواهد گرفت که سودآوری فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بخش را بهبود خواهد داد./ر
برچسب ها: احداث ، جایگاه ، cng ، تجهیزات ، متقاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار