قرار است مجمع ملی فرانسه ( پارلمان) دو روز دیگر لایحه مربوط به ازدواج همجنس بازان در این کشور را به رای بگذارد.


به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از واحد مرکزی خبر، منابع خبری در پاریس اعلام کردند دهها هزار نفر روز یکشنبه بار دیگر با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مخالفت خود را با لایحه ای که ازدواج همجنس بازان را در فرانسه قانونی می کند، اعلام کردند.
 
مسئولان پلیس شمار تظاهرکنندگان مخالف ازدواج همجنس بازان در پاریس را چهل و پنج هزار نفر اما مسئولان برگزار کننده این تظاهرات، شمار شرکت کنندگان در این جنبش را دویست و هفتاد هزار نفر اعلام کردند.
 
قرار است مجمع ملی فرانسه ( پارلمان) دو روز دیگر لایحه مربوط به ازدواج همجنس بازان در این کشور را به رای بگذارد.
 
فریژید بارژو، سخنگوی جمعیت « تظاهرات برای همه» پیشتر اعلام کرده بود بین سی هزار تا پنجاه هزار نفر در تظاهرات روز یکشنبه برضد قانون ازدواج همجنس بازان شرکت خواهند کرد. وی تصریح کرد این تظاهرات بر خلاف تظاهرات بیست و چهارم مارس منطقه ای خواهد بود. تظاهرات بیست و چهارم مارس در اعتراض به قانون ازدواج همجنس بازان، در سطح ملی برگزار شد و به گفته مسئولان پلیس سیصد هزار نفر و به گفته برگزار کنندگان یک میلیون و چهارصد هزار نفر در آن شرکت کردند.
 
تظاهرات روز یکشنبه آخرین تجمع مخالفان ازدواج همجنس بازان در فرانسه بود چرا که قرار است نمایندگان مجمع ملی فرانسه روز سه شنبه لایحه مربوط به ازدواج همجنس بازان را به رای بگذارند. در صورت تصویب این لایحه، فرانسه چهاردهمین کشور جهان خواهد بود که در ازدواج همجنس بازان در آن قانونی می شود.
 
مخالفان ازدواج همجنس گرایان در فرانسه بر این عقیده هستند که دولت هنوز می تواند در موضع خود در این پرونده بحث برانگیز عقب نشینی کند و از قانونی شدن ازدواج همجنس بازان جلوگیری کند. آنها همچنین ابراز امیدواری می کنند که شورای قانون اساسی فرانسه با این قانون مخالفت کند و مانع از اجرای آن شود.
 
بنا به اعلام پلیس فرانسه، در شرایطی که مخالفان ازدواج همجنس بازان در پاریس تظاهرات می کردند، حدود سه هزار و پانصد نفر از حامیان ازدواج همجنس بازان در میدان باستیل تجمع برپا کردند.
 
پلیس پاریس اعلام کرد در این دو تظاهرات هیچ حادثه غیرمنتظره ای اتفاق نیفتاد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در هفته های اخیر در تظاهراتی که در اعتراض به قانونی شدن ازدواج همجنس بازان در فرانسه برگزار شد، عناصر تندرو وابسته به جناح راست افراطی با نیروهای پلیس درگیر شدند و در درگیریهایی که اتفاق افتاد دهها نفر از معترضان بازداشت شدند. اما فریژید بارژو روز یکشنبه اعلام کرد از ورود عناصر افراط گرا به تظاهرات امروز جلوگیری شده است. تظاهرات روز یکشنبه مخالفان ازدواج همجنس بازان در پاریس تحت تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده نیروهای پلیس فرانسه برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.