مجموعه نقاشی های رادیولوژی «نسرین نوشفر»در «سرای هنر » فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران؛ نوشفر در این نمایشگاه که «طرح نو» نام دارد 26 اثر نقاشی خود را به معرض تماشای عموم گذاشته است. این آثار که ترکیبی از نقاشی ،عکس و اسلاید رادیولوژی هستند.
«نسرین نوشفر» با بیان اینکه حدود 12 سال است روی این مجموعه کار می کند گفت :«من همیشه دنبال چیزهایی بودم که در وجود آدم ها نهادینه شده و این می توانست موضوعات فکری و باورهای درونی باشد و یا موارد اکتسابی . من هم در پی این بودم که مواردی را بیابم که بگوید این ها در وجود ماست . در همان زمان بود که عکس رادیولوژی توجه مرا به خود جلب کرد زیرا تمام نکاتی که در یک عکس رادیولوژی هست، دقیقا و عینا در بدن ما وجود دارد و من دیگر مجبور نبودم یک نقاشی بکشم تا درون بدن را نشان دهد. »
وی افزود :« در ابتدا کار، روی این ورق ها سخت بود و هنوز تکنیک اصلی این مدل کار را مثل امروز نیافته بودم؛ این ادامه داشت تا زمان دفاع پایان نامه کارشناسی ارشدم در سال 1388 ،برای طرح پایان نامه یک اثر اینچنینی در سایز یک متر در یک متر ارایه کردم که از ابتدای کار تا قابش را خودم آماده کرده بودم . این اثر بسیار مورد استقبال واقع شد . بعد از آن با انجمن رادیولوژی و دکتر جلال جلال شکوهی صحبت کردم و این مشورت ها باعث شد من بتوانم آثارم را راحتر و با تکنیک و روش دیگری بسازم . در نهایت یک مجموعه 33 تایی آماده شد که از این تعداد 26 عدد را در سرای هنر فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشتم.»
نوشفر ادامه داد :«سرای هنر فرهنگسرای نیاوران را پیش از این نمی شناختم . البته تازه تاسیس هم هست. ولی همکاری با این مجموعه باعث شد این مکان را برای نمایش آثارم انتخاب کنم . سرای هنر ،مخاطب عام ،جوان و جویا دارد و نمایش آثار در این فضا و شنیدن ایده های افراد می تواند برای من راهگشا باشد .دوست داشتم آثارم دیده شود و علاوه بر دیده شدن روی آثارم تفکر شود این فضا سرای هنر است و مخاطب در کنار نوشیدن چای و قهوه و نشستن در این مکان ،زمان کافی برای تفکر روی آثار را دارد در واقع بیننده از این در وارد نمی شود و از آن دربه بیرون برود.»
نسرین نوشفر از ورق رادیولوژی به عنوان نمادی که با درون بدن انسان سروکار دارد، استفاده نموده و در نهایت از لایت باکس به عنوان قاب این آثار بهره گرفته است. این کارها مانند ورق رادیولوژی که برای دیدنشان نیاز به نور است ،بوسیله جریان برق و توسط لایت باکس به نمایش در می آیند.  
نسرین نوشفر متولد 1345 تهران است . وی دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناسی مامایی است.وی تا کنون برگزاری سه نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران  را در کارنامه خود داشته است .  
گفتنی ست ،نمایشگاه نقاشی «طرح نو » تا تاریخ 20 اردیبهشت در سرای هنر ،فرهنگسرای نیاوران دایر می باشد و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 14 تا 21 از این آثار در سرای هنر واقع در انتهای خیابان پاسداران، رو به روی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران دیدن نمایند.  
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور نمایندگان رسانه های گروهی از ساعت 17 روز سه شنبه 20 فروردین آغاز خواهد شد.  
شایان ذکر است،سرای هنر فرهنگسرای نیاوران با کاربری کافه گالری فضای مناسبی برای ارائه و نمایش آثار هنرهای تجسمی و برگزاری نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود که قابلیت تازه‌ای در کنار امکانات متعدد فرهنگسرای نیاوران ازجمله گالری‌های شماره یک و شماره ۲، سالن اصلی و سالن گوشه به شمار می‌رود.  /ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار