رییس سازمان بازرسی كشور گفت: چرا برخی مسئولان می‌ترسند از این‌که مردم حرف‌هایشان را بزنند. آیا کشور را می‌توان این‌گونه رشد داد؟ این چه دسته گلی است که به آب دادید؟ باید حرف‌ها و درد دل‌ها را گفت تا مردم احساس اعتماد و اطمینان کنند که گوشی شنوا برای شنیدن مشکلات آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی پورمحمدي" عضو ائتلاف اكثريت اصولگرايان در نشستی با فعالان اقتصادی استان مازندران در شهرستان آمل و پس از شنیدن مشکلات آنان در بخش مسکن مهر گفت: مشکل ما نداشتن منابع، متخصصین و یا بازار مصرف نیست. مشکل ما عدم تنظیم مناسب فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و التزام نداشتن به برنامه است و این ضعف به شدت کشور را آزار می‌دهد.

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهارداشت: 40 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی و منابع دیگر در بخش مسکن مهر هزینه شده است، این‌که بعد از چندین سال گله و شکایت کنیم که این طرح دارای مشکلاتی است باعث تأسف می‌باشد. چرا علی‌رغم این‌همه هزینه، کالای نامرغوب تحویل داده می‌شود؟

 وی با بیان این‌که میانگین عمر مناسب ساختمان کمتر از 40 سال است تصریح کرد: یک سوم تا یک چهارم منابع کشور در بخش ساختمان هزینه می‌شود. اگر در این بخش خوب عمل نکنیم، عملاً بعد از 40 سال هزینه‌هایی که می‌شود، از دست می‌رود و این عیب است.

رئيس سازمان بازرسي كشور گفت: باید درست و با برنامه کار کرد تا منابع کشور به هدر نرود، گاهی وقت‌ها برای این‌که آمار بدهند، فقط کلنگ می‌زنند و افتتاح می‌کنند. اما وام و تسهیلاتی که می‌دهند را نظارت و مدیریت نمی‌کنند و در آخر بدهکار می‌شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز رشدی که در کشور می‌بینیم، ساختمان‌های زیبا و حساب‌های بزرگی است که در بانک‌ها وجود دارد و فکر می‌کنیم کشور ما رشد کرده است.

وی با اشاره به جلسات متعددش با فعالان اقتصادی در استان‌های مختلف گفت: این‌همه منابع، متخصص، امکانات و ظرفیت داریم اما متأسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت مناسب با مشکلات مواجه می‌شویم.
پورمحمدی از گزارش‌هایی که شورای دستگاه‌های نظارتی کشور از مسکن مهر تهیه کرده خبر داد و گفت: وزیر مربوط را در این جلسات خواستیم و ضعف‌ها و کاستی‌های این طرح را به وی اعلام کردیم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به نظرات کارشناسی متخصصان و صاحبان فن گفت: متأسفانه به همین نوار پاره کردن و افتتاح‌های پشت سر هم دل خوش کرده‌ایم. کار زمانی خوب است که با همه صرفه‌جویی‌ها و رعایت صرفه و صلاح انجام شود.

عضو ائتلاف اكثريت اصولگرايان افزود: اگر یک کالایی فراوان ولی کیفیتش پایین و قیمتش گران باشد چه فایده‌ای دارد؟ این همه پول و منابع در مسکن مهر هزینه کردیم. حتی پول‌هایی را از بخش صنعت به این بخش مسکن دادیم. حداقل، کاری کنیم که در این بخش مشکل نداشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی با اشاره به سنگ‌اندازی و عدم همکاری مسئولان اجرایی نسبت به برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با اقشار مختلف جامعه گفت: متأسفانه با قد کوتاه و عبور محدودمان عنوان می‌کنیم مصلحت نیست این حرف‌ها و این نشست‌ها مطرح و برگزار شود.

رئيس سازمان بازرسي كشور ادامه داد: چرا برخی مسئولان می‌ترسند از این‌که مردم حرف‌هایشان را بزنند. آیا کشور را می‌توان این‌گونه رشد داد؟ این چه دسته گلی است که به آب دادید؟ باید حرف‌ها و درد دل‌ها را گفت تا مردم احساس اعتماد و اطمینان کنند که گوشی شنوا برای شنیدن مشکلات آن‌ها وجود دارد.

پورمحمدی در پایان با تآكيد بر نامگذاري سال جديد با عنوان "حماسه سياسي و اقتصادي" خاطرنشان كرد: حماسه سیاسی و اقتصادی را مردم خلق می‌کنند.

انتهاي پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار