رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: نظام اداري كشور معيوب و نيازمند تحول اساسي است در غير اين صورت بروز فساد در آن غيرقابل اجتناب خواهد بود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي شنبه شب در همايش تبيين حماسه سياسي و حماسه اقتصادي در جمع مردم بجنورد در محل حسينيه گيفاني هاي مقيم اين شهر، عنوان كرد: كشور ما با وجود داشتن نيروي انساني و منابع مالي مناسب به دليل داشتن سيستم اداري معيوب، همواره دچار مشكلات مختلفي است.

وي با بيان اينكه در كشور ما نظام مالياتي، نظام بانکي، نظام بيمه اي، نظام عوارضي و ... دچار مشكل بوده و نيازمند تحول اساسي است، اظهار داشت: تا زماني كه اين تحول واقعي در نظام اداري كشور رخ ندهد؛ بروز فساد در آن غيرقابل اجتناب خواهد بود.

حجت الاسلام پورمحمدي در ادامه به مسئله گراني ها و تورم در كشور پرداخت و گفت: تحريم ها نقش كمي در ايجاد وضعيت فعلي داشته اند و غالب نخبگان اقتصادي كشور معتقدند كه ما بيشتر به علت خودتحريمي دچار مشكل شده ايم.

وي اضافه كرد: صدور پي در پي بخش نامه ها، نظام نامناسب صادرات، فضاي نامناسب اقتصادي و واردات و تصميمات اشتباه باعث ايجاد مشکلات اقتصادي اساسي در کشور شده و راه برون رفت از اين وضعيت نيز سوق دادن سرمايه ها به سمت توليد در جهت رفع گراني ها و خارج کردن کشور از رکود است.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه به بلوغ سياسي ملت ايران اشاره كرد و گفت: مردم فهيم ايران در اقصي نقاط كشور از درك و فهم سياسي بالايي برخوردار بوده و فعالانه در مباحث سياسي و اجتماعي مشاركت مي كنند.

وي افزود: در تمامي سال هاي پس از انقلاب تصميم گيرنده اصلي در جريان انتخابات هاي برگزار شده مردم بوده اند و كسي نتوانسته نظر و عقايد خود را بر مردم تحميل كند.

حجت الاسلام پورمحمدي با تاكيد اينكه در بيش از 30 انتخابات برگزار شده در نظام اسلامي، مردم با انتخاب خود سرنوشت كشور را رقم زده اند و نظام هيچ گاه دخالت نكرده است، تصريح كرد: نظام اسلامي قدرت خود را از مردم مي گيرد و در انتخابات پيش رو نيز مردم بصير ايران با خلق حماسه اي سياسي، سرنوشت بهتري را براي خود رقم مي زنند.

وي در پاسخ به سوالي در مورد نظر او در مورد رابطه با آمريكا به منظور شكستن تحريم ها عنوان كرد: رابطه با آمريكا بايد به گونه اي باشد كه اين ارتباط به نفع ما و يا به نفع دو طرف باشد اما زماني كه آنها از موضع بالا و فشار تنها به منافع خود بينديشند حاضر به برقراري رابطه با آنها نيستيم.

حجت الاسلام پورمحمدي در مورد ائتلاف پنج گانه متشكل از او و منوچهر متکی، علی اکبر ابوترابی فرد، محمدرضا باهنر و یحیی آل اسحاق نيز عنوان كرد: هيچ كدام از اعضاي اين ائتلاف به نفع ديگري كنار نمي كشد اما در پايان و بر اساس اعلام نظرسنجي ها هركس كه بيشترين شانس پيروزي را داشته باشد؛ ديگران از وي حمايت خواهند كرد./ک

برچسب ها: تحریم ، فعلی ، اداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.