ناوگروه ناوگان نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام در ادامه مسیر خود و پس از طی مسافتی طولانی در اسکله مطقه یکم دریایی ارتش پهلو گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، ناوگروه روسی با ۷۱۲ نفر پرسنل و متشکل از یک فروند ناوشکن ضد زیردریایی آدمیرال پانتلنف و ۲ فروند ناو لجستیکی «پرسوت» و «آدمیرال نولسکوی» به منظور تحکیم روابط فی مابین جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه و همچنین توسعه تعاملات دریایی این دو کشور در حوزه برقراری امنیت در دریا، وارد منطقه یکم دریایی ارتش بندرعباس شد.

در همین راستا و به نقل از خبرگزاری نووستی، سخنگوی ستاد ناوگان دریایی روسیه در اقیانوس آرام گفته است: کشتی اقیانوس پیمای امدادرسانی «فوتی کریلوف» و کشتی تانکر «پچنکا» روسیه برای تکمیل ذخایر آب شیرین، سوخت و غذا وارد بندر سلاله شده‌اند.

گفتنی است، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور تشکیل ناوگان خود در دریای مدیترانه را آغاز کرده و ناوگروه ناوگان روسیه در اقیانوس آرام را به آنجا اعزام می‌کند.

بر اساس این گزارش، ملاقات فرماندهان ناوگروه روسی با مسئولین قرارگاه مقدم نیروی دریایی و منطقه یکم دریایی ارتش، برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان ناوگروه روسی و پرسنل منطقه یکم دریایی و همچنین بازدید کارکنان این ناوگروه از شهر بندرعباس از جمله برنامه‌هایی است که در طی مدت حضور این ناوگروه در ایران پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ناوگروه ، روسی ، منطقه ، دریایی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار