متخصصان مرکز جامع خدمات ژنتیک جنوب کشور در شیراز به بیماران خود سلامتی و امید را هدیه می دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، در این مرکزعلاوه بر فارسی ها به هم میهنانمان از استانهای هرمزگان، بوشهر و خوزستان هم خدمات ژنتیکی ارایه می دهد.

ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این مرکزرا درپیشگیری از تولد نوزادانی با بیماری‌ های ژنتیکی و مادرزادی بسیار موثر می داند.

در مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور که از سال 90 با مشارکت بانک کشاورزی فعالیت خود را آغازکرده است همه روشهایی که می تواند در تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماریهای مادر زادی و ژنتیکی مانند تالاسمی، هموفیلی، بیماریهای انعقادی، پی کی یو یا فنیل کتونوری که به علت کمبود نوعی آنزیم در کبد نوزادان، آنها دچار عقب ماندگی ذهنی می شوند، بررسی و آزمایش می شود. 

دکتر گودرزی متخصص ژنتیک پزشکی می گوید :در مرکز جامع ژنتیک پزشکی جنوب کشور تشخیص بیماری های ژنتیک جنین قبل از تولد با سونوگرافی پیشرفته زیر نظر فوق تخصص های پریناتولوژی (طب جنین) همراه با اندازه گیری مارکرهای سه ماه اول و دوم حاملگی با آنالیز نرم افزار ژنتیکی صورت می گیرد.

به گفته وی علاوه بر تشخیص بیماری‌های کروموزومی، خونی و سرطانی ، تست های ژنتیک مولکولی با استفاده از تکنیک های پیشرفته از دیگر خدماتی است که دراین مرکز به بیماران ارایه می شود .

این تست ها شامل شخیص انواع مختلف بیماری های خونی، بیماری های ناشی از تکرارهای نوکلئوتیدی، بیماری های عصبی و عضلانی، بیماری های متابولیک، سرطان، ناباروری در مردان، ناشنوایی، تعیین جنسیت، بررسی پیوند مغز استخوان، بیماری های میتوکندریابی و تشخیص بیماری های ژنتیک و تعیین جنسیت جنین قبل از لانه گزینی است.

مدیر مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور گفت : پیش از این بیماران جنوب کشور برای انجام آزمایشهای مولکولی و ژنتیکی باید به تهران مراجعه می کردند .

منوچهری افزود : هزینه های سنگین رفت و برگشت، اقامت، مشکلاتی که ممکن بود برای مادر باردار در هنگام مسافرت بوجود بیاید، هزینه های پستی ارسال آزمایشات و پیامدهایی که ممکن بود برای نمونه ی آزمایش - بطور مثال سلولهای جنینی از عمر خاصی برخوردار هستند- و نتایج آزمایش در زمان پست ایجاد شود – مرکز ژنتیک تهران و شرکت پست هیچ مسولیتی در قبال این پیامدها تقبل نمی کرد - تنها بخشی از مشکلاتی بوده که بیماران جنوب کشور با آن مواجه بوده اند است.

منوچهری گفت: روزانه 60 نفر به این مرکز مراجعه می کنند.این بیماران پس از مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک و با تشخیص متخصصان زنان ، زایمان و ناباروری برای پیشگیری و درمان به این مرکز ارجاع داده می شوند.

با توجه به هزینه بالای انجام ازمایشات ژنتیکی و مولکولی صندوق بهزیستی مهر رضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخشی از هزینه های مددکاران این مرکز را بر عهده گرفته است.

خانم سعیدی که برای درمان به مرکز ژنتیک شیراز مراجعه کرده می گوید: راه اندازی این صندوق تنها مرهم کوچکی بر زخمهای بیماران است زیرا آنقدر هزینه ها بر دوش آنها سنگینی می کند که گاهی مجبور به فروش همه وسایل زندگی خود می شوند.

صولتی بیمار دیگری که به این مرکز مراجعه کرده از خیران و نیکوکاران می خواهد همانطور که برای ساخت مسجد ، حسینیه و مدرسه کمک می کنند به این صندوق هم کمک کنند و رنج بیماران و خانواده های انها را کاهش دهند.

دکتر گودرزی متخصص ژنتیک پزشکی با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است می گوید: هیچ کس به اندازه خود خانواده ها نمی تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

وی به افراد بویژه کسانی که قصد ازدواج فامیلی دارند توصیه می کند پیش از اینکه مشکلات جسمی و مالی برای آنان و فرزندانشان بوجود بیاید با مراجعه به مشاوره ژنتیک از سلامتی یا بیماری خود با خبرشوند تا در آینده دارای فرزندان سالمی شوند.

منوچهری مدیر مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور هم به خانواده ها توصیه می کند پیش از اینکه می خواهند فرزندی داشته باشند آزمایشات غربالگری را انجام دهند تا فرزندانی سالم پرورش دهند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها را در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم ادامه داد:از دست اندرکاران برنامه های پزشکی رسانه ها می خواهد تا بخش از برنامه ها و نوشته های خود را به این موضوع مهم اختصاص دهند.

مرکز جامع خدمات ژنتیک جنوب کشور در ساختمان پیشین مرکز بهداشتی، درمانی شهید سلطانی واقع در خیابان قصردشت شیراز واقع است و از هفت و نیم صبح تا سه بامداد به مراجعه کنندگان خدمات ارایه می دهد./س

برچسب ها: ژنتیک ، نسل ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
من برا اولین بار بود طبق تجویز دکترم در مورد آزمایش غربالگری سه ماهه اول به این مرکز رجوع کردم و مشاوره ژنتیک شدم با این که جواب آزمایش غربالگری من جزیی کمتر از نرمال بود و اونم دکتر خودم گفت احتمالا به خاطر سن بالای 35 سال خطا زده خلاصه دکتر به من گفتن آمینو سنتز شو و خطر سقط هم داره البته آزمایش دیگه ایه نمونه خون میگرفتن هم پیشنهاد دادن با 6زینه های بالای 5 الی 6 میلیون، در صورتی که اکثر مراجعه کننده ها که از شهرستان و روستا اومده بودن انجام داده بودن ولی جواب آزمایش خوب بود و مشکلی نداشت فقط با چه سختی این هزینه رو جور میکنن خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۱:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بنظر من افتضاح تر از مرکز ژنتیک جنوب کشور وجود نداره،
چون حتی یه تلفن ساده هم ندارن که جواب تلفن مراجعین رو بدن،
چیزی تحت عنوان پاسخدهی اینترنتی ندارن، ببخصید اونایی که از شهرستان های نیمه ی جنوب کشور میان، برا یه سوال ساده یا گرفتن جواب آزمایش باید این همه راه مراجعه کنن؟ بعد اسم خودتونم گذاشتید"مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور" ؟؟؟؟؟
شما اول برید یه خط تلفن برا مرکزتون فعال کنید بعد بیاید ابراز وجود کنید،
واقعا متاسفم برای خودم که شهری مثل شیراز و مرکزی مثل مرکز شما رو انتخاب کردم
Iran (Islamic Republic of)
Hatam
۰۴:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
آزمایش ژنتیک دادیم برا بچه ۸ماهه مون وخیلی براش مهم هست. درمانش بستگی به نتیجه اون داره. چون شهرستان هستیم چطوری بفهمیم‌نتیجش اومده. تلفنها که مرکز جواب نمیده. یه راه حلی برا این موضوع پیدا کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۰۹:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
مرکزی که یه شماره تلفن که پاسخگوی مردم باشه نداره باید درشو تخته کرد الان یک و ماه و نیمه منتظر جواب ازمایشم هستم دوبار نوبت دکترم رو کنسل کردم چون جواب این لعنتی کاریوتایپ نیمده از راه دورم نمیدونم چجوری باید ارتباط بگیرم با این مرکز مسخره که ببینم جوابم کی میاد بالاخره،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام
وقتتون بخیر
من ازمایش انجام دادم گفتید دو هفته دیگه پیامش میاد بیاید برای ازمایشتون الان دو روز هست از دو هفته گذشته و هیچ پیامی هم نیومده پاسخگو هم ک نیستید ما شهرستانی هستیم راهمون نزدیک نیست ک بیایم و بگید ازمایشتون اماده نیست با روح و روان مردم بازی نکنید ما از دلواپسی میخایم بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مرکزی که سیستم پاسخ گویی مناسب نداره اون مرکز دیگه مرکز نی گاراژه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۲:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام .اقا یعنی چی ؟!؟!؟!این چه مدل تلفن دادنه؟؟؟ میگه واسه فلان کار فلان شماره ولی عمل نمیکنه بعدم میگه تماس شما به اتمام رسید دوباره تماس بگیریدو دوباره روز از نو روزی از نو
Iran (Islamic Republic of)
فرشته دشتی
۱۷:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید میخواستم بگم ازمایش امینوسنتز هزینش چقدراست وکی جوابش میاد
Iran (Islamic Republic of)
خليلی
۱۰:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخير..من ميخواستم براي آزمايش ژنتيک سلامت اول ک درماه 12بارداري انجام ميشه ب مرکز ژنتيک مراجعه کنم.ميخواستم لطف کنيد بگيد چطور بايد نوبت بگيرم؟واينکه هزينه هاش چطور هست؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام پنج شنبه ها باز هستین؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
باسلام ببخشید خواستم بپرسم مرکز باز هست برا انجام آزمایش رنتیک
Iran (Islamic Republic of)
حسن منفرد
۱۸:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام ، میخواستم بدونم آزمایشگاه باز هست، هفتم باید جواب آزمایشمونو می گرفتیم، تلفن که جواب نمیدن ، ضمنا امکان گرفتن جواب به صورت اینترانتی فراهم هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام میخواست ببینم در حال حاضر آزمایشگاه باز هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام آیا در حال حاضر آزمایشگاه باز میباشد با شیوع مریضی بیماری کرونا
Iran (Islamic Republic of)
سودابه
۱۲:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر میخواستم ببینم پنجشنبه باز هستید
Iran (Islamic Republic of)
مژگان عبدالخانی
۱۹:۰۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام من میخاستم بیام ژنتیک انجام بدم باید نوبت بگیری
خواستم ببینم چ روزهایی میشنید شماره تلفن دارین باهاتون تماس بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام من ۳ سال ازدواج کردم و باردارشدم ویه بچه آوردم که اصلا رشد نمی کرد خیلی دکتر تغذیه و غیر بردیمش اما فایده ای نداشت تو سن یک سال و هشت ماهگی وزنش سه کیلو نیم بود با وزن یک کیلوبه دونیا امد و در سی و شش هفتگی به دونیا امد راهنمای می خواستم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۴:۵۴ ۱۰ تير ۱۳۹۷
سلام خسته نباشيد من ١١روز هست كه امينوسنتز انجام دادم ولي هنوز براي من اس ام اس نيومده در صورتي كه جواب اوليه گفته شد تا ده روز مياد،ايا بايد حضوري بيام.لطفا جواب بدين و بدونين كه ما هم نگران و منتظريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۷
سلام
وقت بخير

من الان ٩روزه از تاريخ جواب دهي،جواب دوم ازمايش خونه امينوسنتزم ميگذره ولي نه به من پيام ميدن ونه زنگ ميزنم جواب ميدن ،ت،موقع تاريخ جواب دهي هم رفتم ازمايشگاه به من گفتن جواب ازمايشات اماده نيست،اخه من كه خونم شيراز نيست هر روز بلند بشم بيام برا جواب ازمايش،تلفن هم كه گذاشتيد كسي پاسخگو نيست،با روح و روان مردم بازي نكنيد لطفا من يه مادرم ،هر روز تو فكر اين جواب ازمايشم كه چي ميشه ؟!كي ج مياد؟!الان٩روز از تاريخ اونچيزي كه ازمايشگاه داده برا جواب دهي گذشته ولي هنوز جواب ازمايش ما اماده نشده ،به ما گفتن بهتون پيام ميديم اون ازمايش اولي امينوسنتز مو موقعي كه ازمايشگاه تعين كرده بود اومديم بدوني كه ازمايشگاه به ما پيامي بده تحويل گرفتيم ولي الان اين ازمايش دومي كه ازمايش خونه ٩روز از زمان جواب دهيش ميگذره كسي پاسخ گوي ما نيست،لطف كني پاسخگويي مردم باشيد مردم مجاني اونجا ازمايش ندادن كه الان اينجوري بخوايد به اون ها جواب بديد هزينه كردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۷
سلام
وقت بخير

من الان ٩روزه از تاريخ جواب دهي،جواب دوم ازمايش خونه امينوسنتزم ميگذره ولي نه به من پيام ميدن ونه زنگ ميزنم جواب ميدن ،ت،موقع تاريخ جواب دهي هم رفتم ازمايشگاه به من گفتن جواب ازمايشات اماده نيست،اخه من كه خونم شيراز نيست هر روز بلند بشم بيام برا جواب ازمايش،تلفن هم كه گذاشتيد كسي پاسخگو نيست،با روح و روان مردم بازي نكنيد لطفا من يه مادرم ،هر روز تو فكر اين جواب ازمايشم كه چي ميشه ؟!كي ج مياد؟!الان٩روز از تاريخ اونچيزي كه ازمايشگاه داده برا جواب دهي گذشته ولي هنوز جواب ازمايش ما اماده نشده ،به ما گفتن بهتون پيام ميديم اون ازمايش اولي امينوسنتز مو موقعي كه ازمايشگاه تعين كرده بود اومديم بدوني كه ازمايشگاه به ما پيامي بده تحويل گرفتيم ولي الان اين ازمايش دومي كه ازمايش خونه ٩روز از زمان جواب دهيش ميگذره كسي پاسخ گوي ما نيست،لطف كني پاسخگويي مردم باشيد مردم مجاني اونجا ازمايش ندادن كه الان اينجوري بخوايد به اون ها جواب بديد هزينه كردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۷
سلام
وقت بخير
چرا پاسخگو تماس مردم نيستيد؟!
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۵:۴۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید
آزمایشگاه روز پنجشنبه باز است؟
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۰۴:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام من مینوهستم 4سال میشه ازدواج کردم و3بارکه حامله شدم 2ماهه سقط میشدبنظرتون چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
سلام من با شوهرم دختر عمه و پسر دایی هستیم یه دختر ده ساله سالم دارم و یه دختر ۴ ساله هم داشتم که مشکل ژنتیکی داشت و فوت شد معلولیت شدید داشت الان میخوام باردار بشم چکار باید بکنم تورو خدا یه کار بلد راهنمایی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
اصلا پرسنل مرکز جوابگوی هیچکی نیستن
من از سیستم پاسگویی شما راضیم، خدا خیرتان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۶ دی ۱۳۹۶
سلام ادرستون رو میشه لطفا بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۶ دی ۱۳۹۶
سلام ادرستون رو میشه لطفا بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
من از سیستم پاسگویی شما راضیم، خدا خیرتان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
هیچ گونه شماره ای هم نداریم.اونیم که دادید گویاهست چه فایده...تورابخدا شماره د بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سلام.من یک هفتس ازمایش امینوسنتزانجام دادم پس چراهیچ پیامی مبنی براماده بودن نمیفرستن؟خودشون رو جای مابگذارن چقدرسخته انتظار
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۱۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
واقعا ما بوشهریا هیچ امکاناتی نداریم.این همه راه میری شیراز واس یه آزمایش بهت میگن هشت ملیون نداری مجبوری برگردی
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
ژنتیک
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۸:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
بارانا
۱۳:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۶
سلام.
هزینه غربالگری بارداری با بیمه سلامت رو میشه لطف کنین بگین.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ماری
۱۶:۵۵ ۰۳ تير ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
ببخشید من ازدواج فامیلی میخوام انجام بدم بیزحمت بگید چه آزمایشی نیاز هست بعد چند روزه جواب میدید و هزینش چقدر میشه
در ضمن از بوشهر هستم لطفا سریع بهم جواب بدید
United States of America
زيبا
۲۰:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
با سلام ممكنه كسي ك ملانوما داشته و اونم تو شرايط اوليه سريع متوجه ميشه و فقط جراحي ميكنه و هيچ شيمي درماني و پرتو درماني نشده و الان هفت ساله ميگزره خيلي خوبه و ميخواد ازدواج كنه بايد حتما ژنتيك بده ؟چون دكتر گفته اصلا ژنتيكي نبوده گفته اصلا به بچه آسيب نميرسونه نظر شما چيه ازمايش ژنتيك بده يا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
ایاامروز ازمایشگاه ژنتیک تعطیل است روزمرد میگم مرسی
Iran (Islamic Republic of)
شبنم قاسمی
۰۲:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
سلام لطفا تلفن و آدرس دقیق کلینیک رو برام ایمیل کنید.چون از شهرستان میخوام مزاحمتون بشم.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
سلام. اگر هزینه ازمایش ازمایشات در سایتتون درج میکردید بهتر بود.چون اکثرا از راه دور میان ونمیدونن چه هزینه ای در انتظارشونه؟ باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
شمامیتوانیدباگرفتن اطلاعات شیراز۰۷۱۳۳۳۳۳۳۳۳
شماره تلفن مرکزژنتیک جنوب کشورشهیدسلطانی روبگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
سلام دو بچه معلول دارم که دراین مرکز آزمایش دادیم ورژن معیوب را تشخیص دادند و گفتند فقط می تونید برای بارداری بعدی استفاده کرد ایا کسی مینو نه راهنمایی کند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۵
باسلام ممنون میشم که جواب سوالموبدید
من تالاسمی مینور خفیف دارم و خواستگارم فاکتور هشت داره ایا خونمون بهم میخوره و ایافرزند ما سالم میشه
سپاس که جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۵
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۵
کارش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
سلام ممنون که ما رو راهنمایی میکنید.من بچه اولم مشکل شنوایی داره و الان هم کاشت حلزون شده. ازدواجمون هم فامیلی بوده. (دختر دایی پسر عمه) خواستم بدونم میتوانم امیدوار باشم با مراجعه به شما میتوانم باردار شوم و بچه سالم بدنیا بیاورم. لطفا جوابم بدهید . مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
ازمایشی که ما اونجا دادیم چیزی نشون نداد و گفتن جوابش خوبه بچه ام حدود 5 ماهگی فوت شد ...اونم بخاطر جوابی که این ازمایشگاه به اشتباه به من دادن...خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
میشه لطفا آدرس و شماره تماس موسسه رو واسم بفرسین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام ادرستون رو میشه لطفا بگید
Iraq
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
با سلام
متاسفانه اين مركز (مركز ژنتيك جنوب كشور(شهيد سلطاني) آزمايشات آمينيو سنتز را براي اكثر زنان باردار تجويز كرده و بيماران را مضطرب كرده و در واقع مجبور به انجام اين آزمايش كه براي اكثريت مردم معمولي گرانقيمت ميباشد) وادار ميكند

اين آزمايش در صورتي بايد انجام شود كه نتتيجه تست سونوگرافي NT بالاي 3.5 ميليمتر باشد
و در مورد همسر اينجانب اين عدد 2.2 بود ولي خانم دكتري كه در آن مركز بودند طوري ما را ترساندند كه مجبور به انجام اين آزمايش گران شديم و نتيجه آن نيز مانند اكثريت مراجعان مركز بي خطر اعلام شد.

با تعداد زيادي از مراجعان اين مركز كه صحبت ميكردم وآنها نيز همين وضعيت را داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
با سلام.من دوازده هفته باردار بودم وقتی که سونو رفتم دکتر گفت قلب بچت تو هشت هفتگی از کار افتاده و مجبور به سقط شدم.جنین رو به پاتولوژی دادیم تا دلیلش مشخص بشه، ایا واقعا جواب این ازمایش میتونه مسایل ژنتیکی و کروموزومی رو مشخص کنه؟
باتوجه به اینکه با همسرم دختر خاله و پسر خاله ایم و دوتا از بچه های داییمون مشکل دارن هزینه های ازمایشات ژنتیک برای ما چقدر میشه؟البته حدود یکسال پیش هم به مرکزتون مراجعه داشتیم که بهمون گفتن باید پسر داییاتون رو بیارید تا ما ژن اونها رو شناسایی کنیم و رو شما ازمایش کنیم، همچنین گفتن هزینه اش حدود سی میلیون میشه و ما جواب صد در صد هم به شما نمیتونیم بدیم.لطفا ما رو برای حاملگی بعدی راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
سلام لطفا ادرس وشماره تماس این مرکز راحتما حتما قید فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
سلام مدیریت محترم مرکزجامع ژنتیک جنوب کشور این همه امکانات فوق مدرن که شما در استان فارس دراختیاردارید چرا یک شماره تلفنی که بتواند جواب گوی این انسانهای بدبختی که به شما مراجعه میکنند زیربرگه های رسیدتون قید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۴
سلام آیا برای کسی که هیچ مشکلی ندارد تعیین جنسیت را انجام میدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
باسلام لطفا شماره تلفن و آدرس این مرکز ژنتیک را برام ایمیل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
با سلام.لطفا یه شماره حساب می خواستم جهت واریز کمکهای مردمی
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
ایا با بیمه های تکمیلی مانند ایران طرف قرارداد می باشید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۴
واقعا هزینه ها بالاست
خیلی مسخره است،همیشه ما ایرانی ها به کسایی که در موقعیتهای بدتری هستند بیشتر ظلم میکنم.خدا به هممون رحم کنه؟
Finland
نرگس
۰۰:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۴
با سلام من از اهواز میخوام بیام ژنتیک دکتر سلطانی اگه امکانش هست برام شماره تلفن و ادرس دقیق این مرکز را برام ایمیل کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۹:۳۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
سلام و خسته نباشید من یه سوال داشتم من و شوهرم فامیل هستیم در طی 2 سال 2 بار حاملگی پوچ داشتم میخواستم به مرکز ژنتیک شیراز مراجعه کنم میخواستم هزینه ها و ازمایشاتش رو برآورد کنم. در ضمن من ساکن بوشهرم .ممنون
Canada
مینووو
۰۳:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
سلام.میشه شماره تلفن مشاوره مرکز ژنتیک جنوبی شیراز رو برام ایمیل کنید خیلی ضروریه.میخواستم راجع به یه بیماریه نادر ژنتیکی باهاشون صحبت کنم.هر چی سایتها رو گشتم ندیدم جز اینجا!!!منتظرم..از راه دورم
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۱۳:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
باسلام لطفا باسخ سوال ديسترفي وهزينه ان درصورت امكان ايميل فرماييدسوال هفته قبل كه محبت فرموده درج نموده ايد.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۴:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
باسلام
من یک فرزند با 50درصد ناشنوایی با سن 6 سالگی گفته اند ژنتیکی بوده فامیل هم نیستیم سابقه خانوادگی هم نداریم ایا برای فرزندارشدن دوم نیاز به ازمایش ژنتیک هست
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۲۱:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
درمركزشماتست بيماري ديستورفي ibmانجام ميشوداكربلي هزينه ان جقدراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
با سلام. من زیر نظر مرکز شما آمینوسنتز انجام دادم و جواب خوب بود . چند درصد احتمال دارد جنین من بعد از تولد دچار مشکلاتی مثل آسپرگر، رت، اختلالا فروپاشنده کودکی شود ! آیا این اختلالات هم بررسی می شوند در آمینوسنتز!
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۰۱:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
من در این مجتمع آزمایش امینوسنتز انجام دادم گفتن،ازمایشت خوبه برا سندروم داون حالا که بچه ام دنیا اومده یک پا وبدنش پر از لکه های قهو ای شیریه،میشه بگید این چیه،خطرناکه،؟بچه ام دو ماهشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
سلام . کلا هزینه آزمایشات ژنتیک بالاست. اون هم به دلیل قیمت بسیار گران تجهیزاتش هست. اما شما برای مشاوره ژنتیک هزینه خاصی پرداخت نمی کنید و متخصصین مرکز راهنماییتون میکنن. البته اعضای مرکز و دانشگاه علوم پزشکی در حال رایزنی با شرکت های بیمه برای پرداخت بخشی از هزینه آزمایشات هستند. به عنوان یک دانشجوی پزشکی پیشنهاد میکنم به مرکز مراجعه کنید . چون سه حاملگی پوچ جز موارد غیر طبیعی درنظر گرفته میشه و شما به هر حال تکلیف خودتون رو خواهید دونست
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه ایمانی
۱۰:۳۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
با سلام من مادر باردار دو قلو با سن هاملگی 20 هفته می باشم با تشخیص سونوگرافی مشکوک به سندرم ژوبریت می باشد خواهشمند است در این خصوص من را رهنمایی کنید ضمن اینکه در بارداری قبلی این سندرم وجود داشته و مجبور به سقط جنین شدم در حال حاضر نیز پزشکان نظر به سقط جنینها را دارند .
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۹:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید من یه سوال داشتم من و شوهرم فامیل هستیم در طی 4 سال سه بار حاملگی پوچ داشتم میخواستم به مرکز ژنتیک شیراز مراجعه کنم اما هزینه هاشو و ازمایشاتش یه اطلاعات اولیه میخواستم.پیشاپیش متشکرم