طرح احیا و مسعد سازی33هزار هكتار از اراضی استان خوزستان در قالب طرح مهرماندگار روز یكشنبه همزمان با سفر دور چهارم هیات دولت با حضور معاون وزیر جهاد كشاورزی در شهرستان باوی در شمال اهواز به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ این طرح كه شامل 33هزار هكتار از 49هزار هكتار تعهدات مهر ماندگار مربوط به شبكه های فرعی آبیاری و زه كشی خوزستان از طرح سفرویژه مقام معظم رهبری است توسط موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهادكشاورزی به اجرا درآمده است.

افزایش تولیدات كشاورزی به میزان 850هزار تن در سال، افزایش درآمدحاصل از تولیدات به میزان یك هزار و 469میلیارد ریال در سال، ایجاد 27هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از نتایج طرح 49هزار هكتاری مهر ماندگار است.

'سیدرحیم سجادی ' معاون آب و خاك وزیر جهادكشاورزی در مراسم بهره برداری از این طرح ملی گفت: هم اكنون طرح احیا و مستعد سازی 550هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان های خوزستان و ایلام در حال اجرا است كه 49هزار هكتار آن مربوط به طرح مهر ماندگار است كه امروز 33 هزار هكتار آن با تلاش جهادگران موسسه جهادنصر به بهره برداری رسیده است.

سجادی گفت: با بهره برداری از طرح احیای550هزار هكتار كه 500هزار هكتار آن مربوط به خوزستان و 50هزار هكتار آن مربوط به استان ایلام است بازدهی آبیاری از 30درصد به 54درصد خواهد رسید كه در نتیجه موجب صرف جویی در مصرف آب كشاورزی و همچنین افزایش سطح زیركشت خواهد شد.

در سفر مقام معظم رهبری در سال 1375به استان خوزستان، طرح 800هزار هكتاری احیای دشت های خوزستان مصوب شد ولی به دلایل مختلف اجرایی نشد ولی موسسه جهاد نصر در سال 1389 كارهای اجرایی این طرح عظیم را شروع كرد.

استان خوزستان امروزیكشنبه میزبان چهارمین دوره سفرهیات دولت است. /س
برچسب ها: احیا ، اراضی ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.