رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به میزانی که توجه به فریضه الهی اقامه نماز در جامعه گسترش یابد، به همان اندازه جامعه در مسیر پیشرفت و ترقی گام بر می دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام محسن قرائتی در نشست با استاندار خراسان رضوی افزود: زمینه سازی برای حضور جوانان در مساجد و ترویج فرهنگ نماز در میان آنان، موجب خنثی شدن بسیاری از دسیسه ها و ترفندهای دشمنان می شود.

وی اظهار کرد: در این میان سرمایه گذاری در زمینه احیای نماز، کاهش تخلفات و جرایم در سطح کشور را به دنبال دارد و توسعه جامعه را موجب می شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در کشور از وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد.

محمدحسین فروزان مهر افزود: خراسان رضوی و مشهد مقدس، به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی همواره کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی بوده، از این رو علاوه بر اقدامات شایسته و در خور توجهی که در این حوزه صورت گرفته، در مواردی شاهد تلاش دشمنان در خصوص ترویج نحله های فکری با نگاه انحرافی و فرقه های نوظهور در جامعه هستیم.

وی گفت: به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در مرحله اول برای کارکنان دولت، دوره های آموزشی مهدویت به صورت غیرحضوری با مشارکت ستاد اقامه نماز کشور در دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد.

فروزان مهر همچنین، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ سازی برای اقامه نماز اول وقت و گسترش قرائت قرآن در بین کارکنان دولت در استان، افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع مهدویت، نماز و تفسیر قرآن و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات از دیگر مواردی است که برای کارکنان دولت در این استان در نظر گرفته شده است.  /س

برچسب ها: مسیر ، پیشرفت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.