يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه تغییر افراد در کابينه‌ها تنها به معناي تغییر روش‌ها و تاکتیک‌هاي آن دولت و نه تغيير در مواضعش است، خاطر نشان کرد: غرب با دنبال کردن استراتژی و خط‌ مشی خصمانه‌اش به دنبال در هم شکستن دولت سوریه و محور مقاومت بوده که در این ميان از کشورهای عربی به عنوان یک تاکتیک استفاده می‌کند.

"نوذر شفيعي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست دوستان سوري با حضور وزاري خارجه آمريکا و برخي کشورهاي مرتجع عرب، گفت: متاسفانه قطر قصد دارد تا در پرتو دلارهای نفتی یک نقش محوري را در ميان مخالفان دولت سوريه در منطقه بازی کرده و بر اعتبارات سياسي خود در عرصه منطقه و بین‌الملل بیافزاید.

وي ادامه داد: در میان دوستان سوریه تنها قطر است که مي‌تواند از لحاظ مالی براي به دست آوردن اين نقش محوري در منطقه اعلام آمادگی کند.

شفيعي با بيان اينکه رفتارهاي چندگانه و سياست‌هاي خصمانه قطر امروزه حتي محور دوستان معارضین سوری را دچار مشکل کرده است، تصريح کرد: این گروه‌ها که دوستان معارضین سوری نامیده می‌شوند از هر طريقي به دنبال تثبيت روابط خود با اين گروه‌هاي معارض هستند.

وي اظهار داشت: دوستان سوري با حمايت‌هاي خود در اتحادیه عرب و سازمان‌هاي اسلامی توانستند تا کرسی سوریه را به معارضین بدهند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به کمک‌هاي دوستان سوري از معارضين در عرصه‌هاي مختلف، افزود: اين گروه‌ها با تجهيز مخالفان به پيشرفته‌ترين سلاح‌ها در عرصه عملیاتی وحمايت‌هاي گسترده مالي بر حمايت‌هاي خود از تروريست‌ها مبادرت ورزيده‌اند.

وي با بيان اينکه آنچه کشورهای عربي همچون قطر انجام می‌دهند، در واقع دستوراتی است که از واشنگتن می گیرند، تصريح کرد: جان کری ادامه دهنده سياست‌هاي خصمانه غرب و آمریکا در منطقه و بویژه سوریه است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با تاکيد بر اينکه تغییر افراد در کابينه‌ها تنها به معناي تغییر روش‌ها و تاکتیک‌هاي آن دولت و نه تغيير در مواضعش است، خاطر نشان کرد: غرب با دنبال کردن استراتژی و خط‌ مشی خصمانه‌اش به دنبال در هم شکستن دولت سوریه و محور مقاومت بوده که در این ميان از کشورهای عربی به عنوان یک تاکتیک استفاده می‌کند.

/انتهاي پيام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار