یک استاد رشته بازرگانی دانشگاه امیر کبیر گفت: شرکت‌های تولیدی داخلی در ایجاد جاذبه‌های بصری محصولات خود در ابتدای این مسیر طولانی قرار دارند و باید با سرعت بیشتری در این زمینه حرکت کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان «محمدحسن صرافی زاده»در همایش آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری در جمع بیش از 450 شرکت کننده در سالن همایش‌های بین المللی اتاق اصفهان تصریح کرد: شرکت‌های بین المللی بر اساس نوع نگرش مردم هر کشور توانسته‌اند جاذبه‌های بصری در محصولات خود ایجاد کنند و فروش قابل توجهی در کشورهای مختلف بدست آورند.

وی تصریح کرد:کالاهای ایرانی دارای استانداردهای مطلوبی نسبت به سایر کشورها می‌باشند ولی در بخش بازاریابی و بسته بندی با چالش‌های جدی در بازارهای بین المللی روبرو هستند.

این استاد رشته بازرگانی به نتایج تحقیق اخیر موسسه نظرسنجی گالوپ در مورد رفتار مشتریان در نقاط مختلف جهان اشاره کرد و گفت:83درصد از تصمیمات مشتریان منشاء بصری،12 درصد منشاء شنیداری،5/3 درصد منشاء بویایی و 5/1 درصد از روی حس ششم است.

وی اضافه کرد: جاذبه‌های بصری برای مشتریان مهمترین عامل جذب و ارتباط با مشتری است و شرکت‌های تولیدی بایستی تمرکز بیشتری بر روی این نکته داشته باشند.

«محمدحسن صرافی زاده» مشتری را در راس همه امور دانست و گفت:مشتری میهمانی است که هزینه‌اش را خود می‌پردازد و تولید کنندگان همواره باید ارتباط خود را با مشتریان تقویت کنند.

وی نخستین ویژگی تاثیرگذار در برقراری ارتباط با مشتری را اخلاق و رفتار مناسب دانست و گفت: وفاداری مشتری نیازمند موولفه‌های متعددی از جمله نحوه برخورد فروشندگان،کیفیت،قیمت و خدمات پس از فروش است.

استاد رشته بازرگانی دانشگاه امیر کبیر کلام آرایی حرفه‌ای را بخشی از قیمت محصول دانست و گفت: مدیران فروش با استفاده از کلام آرایی مناسب می‌توانند مشتریان را به خرید کالا و خدمات جذب کنند.

صرافی‌زاده تاکید کرد:برای برقراری ارتباط دوطرفه با مشتریان باید از دانش کلام،دانش زبان و فناوری اطلاعات استفاده کرد.

وی تجربه یافتن در بازار را بخشی از آزمون و خطا هر بنگاه اقتصادی برشمرد که هزینه‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد و گفت:رعایت اصول مشخص و تجربه شده در بازار می‌تواند از تجربه روش‌ها جلوگیری کند و حضور مدیران در همایش‌های آموزشی می‌تواند این اصول را آموزش دهد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، مدیریت ، ارتباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.