مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: میزان صنایع آلاینده نسبت به سال 89 در استان اردبیل، 69 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی حمیدی در نشست مطبوعاتی در آستانه هفته زمین پاک در اردبیل اظهار داشت: دوم اردیبهشت اولین روز هفته زمین پاک و گرامیداشت این نعمت و موهبت الهی است، چراکه حفاظت از کره زمین و پاکیزه نگه داشتن آن جزو ضروریات زندگی ایرانیان حتی قبل از اسلام بوده است.

وی ادامه داد: ‌اعتقاد ایرانیان به سه عنصر حیاتی آب، خاک و آتش‌ نشان می‌دهد که مردمان این سرزمین از دیرباز نسبت به پاسداشت مواهب الهی اهتمام و دقت داشتند و حیات موجودات زنده و بشر را بستگی به حفظ و صیانت از آن می‌دانستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خاطرنشان کرد: سازمان ملل در سال 1969 و براساس اعلام یک مبلغ دینی مسیحی در حفاظت از کره خاکی، 22 آوریل مطابق با دوم اردیبهشت‌ماه را روز زمین پاک اعلام کرد و ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هفته گرامیداشت زمین پاک را با برنامه‌های متنوع پاس داشتیم.

حمیدی اضافه کرد: این روز یادآور حساس بودن بشر به حفاظت از خاک و زمین است که می‌تواند یکی از موهبت‌های الهی در حرکت‌های رو به جلو و همچنین زندگی سالم با الگو و معیاری صحیح باشد.

وی، فلسفه نامگذاری این روز را آگاه‌سازی تمام ملت‌ها به اهمیت زمین پاک اعلام کرد و ادامه داد: امسال نیز شعار هفته زمین پاک در کشورمان که از دوم تا ششم اردیبهشت‌ماه گرامی داشته می‌شود، شعار آب پاک، خاک پاک و انسان سالم نامگذاری شده است.

حمیدی بیان کرد: ‌به همین مناسبت با حضور دستگاه‌های اجرایی ستاد هفته زمین پاک شکل گرفت و مقرر شد، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بنرهای زیست‌محیطی طراحی و در نقاط مختلف شهر نصب کنند/س 

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، صنایع ، آلاینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.