با حضور اهالی علم و ادب، بزرگداشت سعدی شیرازی در بهمئی برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، شامگاه شنبه مراسم بزرگداشت شیخ اجل، سعدی شیرازی و استاد برجسته اخلاق و حکمت با حضور استاد رجایی بهبهانی در شهر لیکک با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در محل مسجد دکتر جهاندیده لیکک برگزار شد.

عبدالمحمد نمازی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی ضمن عرض خیر مقدم و اشاره کردن به وجوه برجسته سعدی شیرازی گفت: سعدی یکی از شاهکارهای خلقت بشری می‌باشد و گواه این جمله آن است که بعد از گذشت قرن‌ها همچنان تازگی در کلام سعدی موج می‌زند.

نمازی در ادامه با گلایه از دانشجویان و دانش‌آموزان به علت عدم حضور در چنین محافل ادبی و پرباری از آنان خواست که در چنین برنامه‌هایی حضور یافته و نهایت بهره را ببرند.

در این محفل ادبی اساتید ادبیات فارسی شهرستان بهمئی و مسئولان از جمله امام جمعه، فرماندار و... حضور به هم رساندند و از سعدی و کلام شیرینش نقل کرده و به مدح و تکریم این استاد و مدافع زبان فارسی پرداختند.

استاد رجایی بهبهانی در این محفل عنوان کرد: سعدی شیرازی شخصیتی برجسته و بی‌نظیر ادبی بود که سخن شکرینش با گذشت زمان نه تنها غبار فراموشی بر آن ننشست بلکه سراسر گیتی از کلام گهربارش در همه محافل ادبی نقل می‌کنند  که نمونه بارز آن شعری است که بر سر درب سازمان ملل متحد حک شده است.

وی که مهمان ویژه این محفل ادبی بود با برشمردن فضائل شیخ اجل و نقل گل‌هایی از گلستان و بوستان سعدی محفل را به وجد آورد.

رجایی بهبهانی اذعنا داشت: برای شناخت سعدی باید آثار سعدی را مطالعه کرد.

در پایان از چند نفر پیشکسوتان ادبیات و فرهنگ و هنر شهرستان بهمئی به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد./ج1

برچسب ها: یاسوج ، سعدی ، ادبیات ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.