معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش مهندسی منابع انسانی را در دستور كار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ابراهیم سحرخیز در نشست شورای معاونین اداره كل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در راستای مهندسی منابع انسانی آزمون استخدامی جذب مربیان پیش دبستانی به گفته وزیر آموزش و پروش در آیین رونمایی از سند برنامه درسی ملی، طی سال جاری برگزار می شود.

وی گفت: همچنین طرح رتبه بندی معلمان نیز به شرط مدیریت درست منابع اجرا و بصورت واقعی هم طراز خواهند شد اما پیش از رتبه بندی سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان اعمال می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این كه گروه های آموزشی نباید حیات خلوت افراد تنبل باشد افزود: تاكنون سلیقه ای عمل می شد و در مواردی آن استفاده مطلوب از آنها صورت نگرفته است.

سحرخیز ادامه داد: اهمیت دادن به گروه های آموزشی یكی دیگر از اولویت های برنامه های آموزش و پرورش است و این گروه ها باید از مجرب ترین و بهترین نیروهای موجود بهره بگیرند و با اقداماتی كه در آینده نزدیك صورت خواهد گرفت، رسمیت پیدا می كنند.

او با اشاره به سند برنامه درسی ملی بیان كرد: این سند تحول در نیروی انسانی، شیوه های یاددهی و محتوای كتاب های درسی را تعیین كرده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان این كه از ابتدای انقلاب اسلامی وزارت آموزش و پرورش دارای سند جامعی نبوده گفت: آموزش و پرورش با این رویه فعلی باید اصلاح می شد ولی كسی برای اجرای تغییرات ، انجام مطالعات و تدوین سند پیشقدم نشد و حتی در زمان ارائه طرح عده ای با آن مخالفت كردند در حالی كه این مهم ترین سند بالادستی آموزش و پرورش است.

سحرخیز افزود: سند برنامه درسی ملی بارها مورد توجه و سپس غفلت واقع شده و اگر این سند در سال گذشته تصویب نمی شد ممكن بود در سال های آینده دوباره كنار گذاشته شود ولی سرانجام به تصویب سند تحول بنیادین ختم شد كه آموزش و پرورش را از گزند سلیقه ها در آینده مصون خواهد داشت.

وی اظهار كرد: البته تغییر با در نظر گرفتن پیشرفت ها غیرقابل اجتناب و حتی ضروری است ولی این تغییر باید نقشه راه داشته و در چارچوب سند باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اهداف این سند گفت: تغییراتی در چارچوب اهداف سند تاحدودی اعمال شده و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت البته نقدهایی هم وارد است و ما مدعی نیستیم كه در حدمطلوب كار می كنیم.

وی با بیان این كه امیدواریم بتدریج كاستی ها برطرف شود افزود: از جمله این تغییرات ساماندهی و تك نوبتی كردن مدارس است كه بخشنامه آن بزودی ابلاغ می شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، مهندسی ، منابع ، انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.