توجه به شرايط اقتصادي روستاييان با تاکيد بر بخش کشاورزي، سبب ماندگاري روستاييان در روستا مي شود.

کاظم احمدي استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه به شرايط اقتصادي روستاها در انجام طرح هادي، گفت: در انجام طرح هاي هادي، بايد به شرايط اقتصادي بومي هر منطقه توجه داشت تا انجام طرح هاي هادي سبب تغيير کاربري اراضي روستايي نشود.
وي گفت: بررسي کارشناسان اين حوزه نشان مي دهد که در انجام طرح هاي هادي به شرايط اقتصادي روستاييان کمتر توجه مي شود و در اين زمينه بهتر است تا بازبيني در طرح هادي صورت گيرد تا فصل اقتصاد روستايي مورد توجه ويژه قرار گيرد.
احمدي با بيان اينکه انجام طرح هاي هادي اقتصادي بايد با تاکيد بر بخش کشاورزي باشد، گفت: عامل ماندگاري روستاييان در روستا، شرايط اقتصادي و زمين هاي کشاورزي است. پس انجام طرح هادي که سبب تغيير منابع اقتصادي روستاييان شود، بايد با مطالعه باشد.
در غير اين صورت انجام طرح هاي عمراني به ضرر جامعه انساني است، به همين منظور انجام بازديدهاي ميداني توسط کارشناسان بنياد مسکن با تاکيد بر اقتصاد بومي کشاورزي، بايد قبل از انجام هر طرح هادي صورت گيرد.
وي خاطرنشان کرد: توجه به شرايط اقتصادي روستاها در انجام طرح هادي، سبب تبديل کشاورزي و دامداري از شکل سنتي به مدرن، رونق بخش گردشگري و از همه مهمتر ماندگاري روستاييان در روستا مي شود./س
برچسب ها: اقتصاد ، روستایی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار